Verstappen begint met positieve feedback én probleem aan Formule 1 GP Spanje
De eerste vrije training begon, zeker in het licht van de voorbije,
wat moeizamere races, positief voor Max Verstappen. Op harde banden
stond hij er aan het begin van de sessie goed bij, maar
belangrijker was zijn eerste feedback: "De auto voelt niet al te
slecht aan." Dat was wel anders dan bij Ferrari, waar Charles
Leclerc sprak over een 'horrendous' auto en de Monegask geeft dan
ook flink toe op zijn teamgenoot Carlos Sainz. De Spanjaard geldt
lange tijd als de snelste man op medium banden. Als Max Verstappen
de zachte banden aanspreekt, rukt hij op naar P1, maar het is Lando
Norris die hem nipt aftroeft, namelijk met twee honderdsten van een
seconde. Al met al zien we aan het einde van de rit vier auto's
van vier verschillende teams in de top vier, hetgeen lijkt te
onderschrijven wat iedereen al roept, namelijk dat de top vier-team
dichtbij elkaar liggen. Problemen waren er voor Aston Martin toen
er een vleugelelement van de bolide van Fernando Alonso, waardoor
kortstondig de rode vlag werd uitgehangen. Verdere problemen en/of
crashes bleven uit in een verder rustige eerste vrije training tot
het moment dat Verstappen klaagde over een aanhoudend
antistall-probleem met betrekking tot de koppeling.
wat moeizamere races, positief voor Max Verstappen. Op harde banden
stond hij er aan het begin van de sessie goed bij, maar
belangrijker was zijn eerste feedback: "De auto voelt niet al te
slecht aan." Dat was wel anders dan bij Ferrari, waar Charles
Leclerc sprak over een 'horrendous' auto en de Monegask geeft dan
ook flink toe op zijn teamgenoot Carlos Sainz. De Spanjaard geldt
lange tijd als de snelste man op medium banden. Als Max Verstappen
de zachte banden aanspreekt, rukt hij op naar P1, maar het is Lando
Norris die hem nipt aftroeft, namelijk met twee honderdsten van een
seconde. Al met al zien we aan het einde van de rit vier auto's
van vier verschillende teams in de top vier, hetgeen lijkt te
onderschrijven wat iedereen al roept, namelijk dat de top vier-team
dichtbij elkaar liggen. Problemen waren er voor Aston Martin toen
er een vleugelelement van de bolide van Fernando Alonso, waardoor
kortstondig de rode vlag werd uitgehangen. Verdere problemen en/of
crashes bleven uit in een verder rustige eerste vrije training tot
het moment dat Verstappen klaagde over een aanhoudend
antistall-probleem met betrekking tot de koppeling.
