Sainz haalt uit naar stewards na incident met Hamilton

Carlos Sainz had het niet makkelijk tijdens de Grand Prix van
Spanje, maar één incident bleef toch hangen bij de Spanjaard. De
Ferrari-coureur kwam Lewis Hamilton namelijk tegen in ronde
negentien en dat resulteerde al snel in een lichte touché. 
Hamilton wilde een inhaalactie wagen en positioneerde zijn bolide
aan de binnenkant bij het insturen van bocht één, waardoor hij
Sainz verder naar buiten drukte. De twee raakten elkaar
uiteindelijk en daardoor belandde Sainz zelfs even buiten de baan,
maar uiteindelijk konden de beide heren zonder kleerscheuren hun
weg vervolgen. Het leek er even op dat het daarbij zou blijven,
maar Sainz stak daar al snel een stokje voor. Over de boordradio
liet hij aan zijn team weten dat Hamilton hem praktisch van de baan
af duwde én er vervolgens ook nog eens met de positie vandoor ging,
maar dat kon volgens Sainz niet door de beugel.  Na afloop van de
race legt hij zijn frustraties uit tegenover onder meer
RacingNews365. "Ik had echt het idee dat hij me van de baan af
duwde, maar ik zat nog een halve wagenlengte voor hem! De stewards
hanteerden dit jaar toch echt de regel dat als je een halve
wagenlengte voor de ander ligt maar de ander je buitenlangs in
probeert te halen, je concurrent je de ruimte moet geven." Met die
regel in het achterhoofd kan Sainz niet begrijpen waarom de
stewards er voor kozen geen straf uit te delen aan Hamilton.
"Normaal gesproken doen de stewards dat namelijk wel, dit seizoen
in ieder geval. Ik probeerde daar gewoon van te profiteren, want
tot dusver hebben ze nog nooit van die regel afgeweken. Ik wil niet
zeggen dat Hamilton te agressief was of zoiets, maar ik probeerde
echt gewoon te profiteren van die ene regel die verder het hele
seizoen al gehanteerd wordt.

Top Headlines

Oudere Top Headlines