Mercedes waarschuwt Red Bull en McLaren: "Wij willen meer"
Mercedes komt eraan. Dat is althans de boodschap van het team aan
Red Bull en McLaren. Bij de start van dit seizoen had het team van
Lewis Hamilton en George Russell een behoorlijke achterstand op de
teams vooraan het F1-veld. Maar Mercedes heeft, met succes, gewerkt
aan het oplossen van de problemen die de auto teisterden. Russell
pakte poleposition en een podiumplek in Canada, terwijl Hamilton in
Spanje voor het eerst dit seizoen zijn gang naar het podium kon
maken. De tweede Mercedes eindigde in beide races als vierde,
waarmee het team Ferrari nu is voorbijgestreefd in de pikorde.
Mercedes staat stevig op de vierde plaats in het
constructeursklassement met 151 punten, 86 achter McLaren dat derde
staat. Technisch directeur Andrew Shovlin waarschuwt de andere
teams nu dat Mercedes op jacht is naar meer. "Het is geweldig om
beide coureurs tijdens de laatste twee races op het podium te zien
staan. Dat is een teken van de vooruitgang die we hebben geboekt
met al het harde werk in de fabriek. Maar we willen meer, we willen
beter presteren dan die derde plaats. We werken hard, we hebben
plannen, er komen nieuwe onderdelen aan en hopelijk pakt dat
allemaal goed uit. Oostenrijk is een lastig circuit en het is een
sprintrace. Bij een sprintrace heb je dus maar één uur om de auto
af te stellen", geeft Shovlin aan. Coy over upgrades "Met de
recente veranderingen die we aan de auto hebben aangebracht, is het
gemakkelijker om ermee te werken. De coureurs zijn veel tevredener
over de startopstelling en we hebben minder wijzigingen hoeven door
te voeren. Hopelijk beginnen we daardoor goed aan het weekend. Daar
heb je twee kwalificatiesessies, twee aparte races, dus er is
genoeg om rekening mee te houden. Maar de coureurs, het team, ze
genieten allemaal van het racen met de auto die we nu hebben. We
vechten voor de grotere punten en we zijn enthousiast om aan de
slag te gaan in Oostenrijk." "We hebben een plan om de auto beter
te laten presteren en we hebben de laatste tijd aan een aantal
punten gewerkt, zoals aerodynamische en mechanische
ontwikkelingen", voegt Shovlin eraan toe. "Die komen er in de
komende races aan, dus we willen onze concurrenten niet echt een
idee geven van wanneer we met een update komen, omdat ze dan zullen
proberen er eerder een te brengen. Maar er komt zeker meer aan."
"We zien dat het gat kleiner wordt en naarmate het kleiner wordt,
motiveert het mensen nog meer om kleine ontwikkelingen door te
voeren. Als je een paar honderdsten van een seconde aan een auto
toevoegt, kom je verder op de grid en dat geeft je de kans om op
een betere plaats te eindigen. We zijn er dus volop mee bezig, maar
ik kan je nog niet precies vertellen wat de ontwikkelingsplannen
voor de komende races zijn."
Red Bull en McLaren. Bij de start van dit seizoen had het team van
Lewis Hamilton en George Russell een behoorlijke achterstand op de
teams vooraan het F1-veld. Maar Mercedes heeft, met succes, gewerkt
aan het oplossen van de problemen die de auto teisterden. Russell
pakte poleposition en een podiumplek in Canada, terwijl Hamilton in
Spanje voor het eerst dit seizoen zijn gang naar het podium kon
maken. De tweede Mercedes eindigde in beide races als vierde,
waarmee het team Ferrari nu is voorbijgestreefd in de pikorde.
Mercedes staat stevig op de vierde plaats in het
constructeursklassement met 151 punten, 86 achter McLaren dat derde
staat. Technisch directeur Andrew Shovlin waarschuwt de andere
teams nu dat Mercedes op jacht is naar meer. "Het is geweldig om
beide coureurs tijdens de laatste twee races op het podium te zien
staan. Dat is een teken van de vooruitgang die we hebben geboekt
met al het harde werk in de fabriek. Maar we willen meer, we willen
beter presteren dan die derde plaats. We werken hard, we hebben
plannen, er komen nieuwe onderdelen aan en hopelijk pakt dat
allemaal goed uit. Oostenrijk is een lastig circuit en het is een
sprintrace. Bij een sprintrace heb je dus maar één uur om de auto
af te stellen", geeft Shovlin aan. Coy over upgrades "Met de
recente veranderingen die we aan de auto hebben aangebracht, is het
gemakkelijker om ermee te werken. De coureurs zijn veel tevredener
over de startopstelling en we hebben minder wijzigingen hoeven door
te voeren. Hopelijk beginnen we daardoor goed aan het weekend. Daar
heb je twee kwalificatiesessies, twee aparte races, dus er is
genoeg om rekening mee te houden. Maar de coureurs, het team, ze
genieten allemaal van het racen met de auto die we nu hebben. We
vechten voor de grotere punten en we zijn enthousiast om aan de
slag te gaan in Oostenrijk." "We hebben een plan om de auto beter
te laten presteren en we hebben de laatste tijd aan een aantal
punten gewerkt, zoals aerodynamische en mechanische
ontwikkelingen", voegt Shovlin eraan toe. "Die komen er in de
komende races aan, dus we willen onze concurrenten niet echt een
idee geven van wanneer we met een update komen, omdat ze dan zullen
proberen er eerder een te brengen. Maar er komt zeker meer aan."
"We zien dat het gat kleiner wordt en naarmate het kleiner wordt,
motiveert het mensen nog meer om kleine ontwikkelingen door te
voeren. Als je een paar honderdsten van een seconde aan een auto
toevoegt, kom je verder op de grid en dat geeft je de kans om op
een betere plaats te eindigen. We zijn er dus volop mee bezig, maar
ik kan je nog niet precies vertellen wat de ontwikkelingsplannen
voor de komende races zijn."
