Ferrari-teambaas eist scherpte: "Moeten een versnelling hoger schakelen"
Aan het begin van het jaar was het vooral Ferrari dat Red Bull wist
uit te dagen. Vooral Carlos Sainz reeg de podiumplaatsen aaneen en
wist zelfs de Grand Prix van Australië te winnen. In Monaco kwam
het piekmoment voor de Scuderia, toen Charles Leclerc eindelijk
zijn thuisrace wist te winnen. Carlos Sainz werd derde, waardoor
het Italiaanse team maar liefst 40 punten mee naar huis nam uit het
prinsendom. Sindsdien is de klad er echter flink in gekomen. Een
dramatisch weekend in Canada, met twee DNF's, en een vrij kleurloos
Spaans weekend zorgen ervoor dat Ferrari voorlopig pas op de plaats
maakt in de strijd om de wereldtitel bij de constructeurs. In die
WK-stand ziet het ook McLaren steeds dichterbij komen. Het team uit
Woking heeft dan ook de plaats van uitdager van Red Bull
overgenomen van de Scuderia. In Spanje nam Ferrari een groot
updatepakket mee, maar die leek weinig te veranderen aan de mindere
vorm van het team. Desondanks is Vasseur tevreden met hoe de
updates werkten. "De in Spanje geïntroduceerde upgrades werkten
zoals verwacht, maar onze concurrenten hebben duidelijk niet stil
gezeten. Op dit moment zijn er vier teams die allemaal binnen drie
tienden van elkaar zitten." "Nu hebben we Oostenrijk, een circuit
waarop je iets meer dan een minuut nodig hebt om een ronde te
rijden, zodat de eerder genoemde gaten nog kleiner zouden kunnen
worden", aldus Vasseur. "We zullen ons volledig op onszelf
concentreren, want in Spielberg kan elk klein detail een verschil
maken. Dit weekend is er ook de terugkeer van het sprintformat,
waardoor het werk dat in Maranello wordt verricht nog belangrijker
wordt, aangezien er slechts één uur vrije training is voorafgaand
aan de kwalificatie." Vasseur vervolgt: "Iedereen in het team,
inclusief de coureurs, moet scherp zijn om ervoor te zorgen dat we
geen kansen missen. Dat geldt voor de kwalificatie, vooral als we
tegen zulke sterke tegenstanders strijden, maar ook voor de manier
waarop we de race uitvoeren. We zullen in Oostenrijk een
versnelling hoger moeten schakelen en dat wil ik ook zien."
uit te dagen. Vooral Carlos Sainz reeg de podiumplaatsen aaneen en
wist zelfs de Grand Prix van Australië te winnen. In Monaco kwam
het piekmoment voor de Scuderia, toen Charles Leclerc eindelijk
zijn thuisrace wist te winnen. Carlos Sainz werd derde, waardoor
het Italiaanse team maar liefst 40 punten mee naar huis nam uit het
prinsendom. Sindsdien is de klad er echter flink in gekomen. Een
dramatisch weekend in Canada, met twee DNF's, en een vrij kleurloos
Spaans weekend zorgen ervoor dat Ferrari voorlopig pas op de plaats
maakt in de strijd om de wereldtitel bij de constructeurs. In die
WK-stand ziet het ook McLaren steeds dichterbij komen. Het team uit
Woking heeft dan ook de plaats van uitdager van Red Bull
overgenomen van de Scuderia. In Spanje nam Ferrari een groot
updatepakket mee, maar die leek weinig te veranderen aan de mindere
vorm van het team. Desondanks is Vasseur tevreden met hoe de
updates werkten. "De in Spanje geïntroduceerde upgrades werkten
zoals verwacht, maar onze concurrenten hebben duidelijk niet stil
gezeten. Op dit moment zijn er vier teams die allemaal binnen drie
tienden van elkaar zitten." "Nu hebben we Oostenrijk, een circuit
waarop je iets meer dan een minuut nodig hebt om een ronde te
rijden, zodat de eerder genoemde gaten nog kleiner zouden kunnen
worden", aldus Vasseur. "We zullen ons volledig op onszelf
concentreren, want in Spielberg kan elk klein detail een verschil
maken. Dit weekend is er ook de terugkeer van het sprintformat,
waardoor het werk dat in Maranello wordt verricht nog belangrijker
wordt, aangezien er slechts één uur vrije training is voorafgaand
aan de kwalificatie." Vasseur vervolgt: "Iedereen in het team,
inclusief de coureurs, moet scherp zijn om ervoor te zorgen dat we
geen kansen missen. Dat geldt voor de kwalificatie, vooral als we
tegen zulke sterke tegenstanders strijden, maar ook voor de manier
waarop we de race uitvoeren. We zullen in Oostenrijk een
versnelling hoger moeten schakelen en dat wil ik ook zien."
