Wolff begrijpt niets van gapend gat met Verstappen
Ruim drie tienden. Dat was het gat tussen Max Verstappen en de
eerste Mercedes-auto. Iets wat bij Mercedes vrij hard is
binnengekomen, want in de vrije training leken de Zilverpijlen er
juist erg goed bij te zitten. Die illusie bleek dus ijdele hoop en
ook teambaas Toto Wolff kan niet begrijpen hoe het gat met
Verstappen ineens zo groot kon zijn. "Een enigszins ontluisterend
resultaat", zo vertelt Wolff tegen ServusTV . "We dachten echt:
'Wat? We konden toch vooraan meespelen?' Nu vind ik het niet zo erg
dat we zo dik achter Oscar Piastri staan, maar drieënhalve tiende
achter Max is meer dan we dachten. Je moet wel weten dat we precies
weten waar we het verliezen en dat is gemakkelijk. Daar moeten we
iets aan doen op zaterdag." Maar waar verliest Mercedes het dan?
Volgens Wolff is het laatste gedeelte van de Red Bull Ring funest
voor de Mercedes-bolides: "De laatste drie bochten. De lange
linkerbocht en dan twee keer snel naar rechts. We zijn daar tien
kilometer per uur te langzaam en dan krijg je dit verschil. Ik hoop
dat we iets geleerd hebben van de sessie en dat we verder naar
voren staan in de (reguliere) kwalificatie." Met een vierde en
zesde plaats is Mercedes nog niet kansloos voor een goede positie
in de sprintrace. Maar toch is Wolff niet erg positief over de
kansen van zijn team: "Dit is Red Bulls paradepaardje. Dit is
precies waar hun auto snel is en altijd is geweest, dus ik denk dat
wij niet veel kans maken. Maar dan volgt McLaren. Ook de twee
Ferrari's mogen nog niet afgeschreven worden. En dan wij. Die teams
liggen zo dicht bij elkaar, dus kun je schakelen tussen P2 en P6."
eerste Mercedes-auto. Iets wat bij Mercedes vrij hard is
binnengekomen, want in de vrije training leken de Zilverpijlen er
juist erg goed bij te zitten. Die illusie bleek dus ijdele hoop en
ook teambaas Toto Wolff kan niet begrijpen hoe het gat met
Verstappen ineens zo groot kon zijn. "Een enigszins ontluisterend
resultaat", zo vertelt Wolff tegen ServusTV . "We dachten echt:
'Wat? We konden toch vooraan meespelen?' Nu vind ik het niet zo erg
dat we zo dik achter Oscar Piastri staan, maar drieënhalve tiende
achter Max is meer dan we dachten. Je moet wel weten dat we precies
weten waar we het verliezen en dat is gemakkelijk. Daar moeten we
iets aan doen op zaterdag." Maar waar verliest Mercedes het dan?
Volgens Wolff is het laatste gedeelte van de Red Bull Ring funest
voor de Mercedes-bolides: "De laatste drie bochten. De lange
linkerbocht en dan twee keer snel naar rechts. We zijn daar tien
kilometer per uur te langzaam en dan krijg je dit verschil. Ik hoop
dat we iets geleerd hebben van de sessie en dat we verder naar
voren staan in de (reguliere) kwalificatie." Met een vierde en
zesde plaats is Mercedes nog niet kansloos voor een goede positie
in de sprintrace. Maar toch is Wolff niet erg positief over de
kansen van zijn team: "Dit is Red Bulls paradepaardje. Dit is
precies waar hun auto snel is en altijd is geweest, dus ik denk dat
wij niet veel kans maken. Maar dan volgt McLaren. Ook de twee
Ferrari's mogen nog niet afgeschreven worden. En dan wij. Die teams
liggen zo dicht bij elkaar, dus kun je schakelen tussen P2 en P6."
