Verstappen verklaart spannende openingsfase: "Zo konden ze mij inhalen"
Het was voor de duur van ongeveer twee ronden echt even smullen
geblazen op de Red Bull Ring. 'Spicy', zo noemde Verstappen het
vanuit de auto zelf al en als hij vers uit de auto is gestapt,
herhaalt hij woorden van gelijke strekking als hij het over
'spannende gevechten' heeft. "Het was een goede eerste ronde, maar
toen de DRS mee ging spelen, was het lastig om weg te komen. Daar
waren wat meer ronden voor nodig en enkele spannende gevechten.
Toen DRS eenmaal geen issue meer was, kon ik mijn eigen race
rijden. Maar we hadden wel te maken met twee McLarens die ons flink
pushen en we moeten kijken wat we voor morgen beter kunnen doen.
Dan is de race immers langer en zwaarder voor de banden, dus het
wordt interessant om te zien welke rol dat speelt." Verstappen
kampte met het probleem van clipping, het gegeven waarbij de
energie van de hybride systemen al voor het einde van het rechte
stuk op is. Is dat een zwakte van de RB20 op dit moment en op dit
circuit? "Het heeft er vooral ook mee te maken dat de achtervolgers
met open DRS minder energie vergen. Dat maakt dat ze in kunnen
halen. Toen de gaten eenmaal geslagen waren, kon ik weer het
normale management aanhouden en toen was alle in orde."
geblazen op de Red Bull Ring. 'Spicy', zo noemde Verstappen het
vanuit de auto zelf al en als hij vers uit de auto is gestapt,
herhaalt hij woorden van gelijke strekking als hij het over
'spannende gevechten' heeft. "Het was een goede eerste ronde, maar
toen de DRS mee ging spelen, was het lastig om weg te komen. Daar
waren wat meer ronden voor nodig en enkele spannende gevechten.
Toen DRS eenmaal geen issue meer was, kon ik mijn eigen race
rijden. Maar we hadden wel te maken met twee McLarens die ons flink
pushen en we moeten kijken wat we voor morgen beter kunnen doen.
Dan is de race immers langer en zwaarder voor de banden, dus het
wordt interessant om te zien welke rol dat speelt." Verstappen
kampte met het probleem van clipping, het gegeven waarbij de
energie van de hybride systemen al voor het einde van het rechte
stuk op is. Is dat een zwakte van de RB20 op dit moment en op dit
circuit? "Het heeft er vooral ook mee te maken dat de achtervolgers
met open DRS minder energie vergen. Dat maakt dat ze in kunnen
halen. Toen de gaten eenmaal geslagen waren, kon ik weer het
normale management aanhouden en toen was alle in orde."
