Red Bull geeft uitleg over mislukte pitstop Verstappen
Max Verstappen koesterde een comfortabele voorsprong tijdens de
Grand Prix van Oostenrijk, totdat het fout ging bij de laatste
pitstop. De Nederlander stond lang stil en moest ook wachten op de
passerende Lando Norris, die optimaal van het probleem profiteerde
en de aanval kon openen. Uiteindelijk draaide het uit op een touché
tussen Verstappen en Norris en konden ze allebei een overwinning
vergeten door een lekke band. Maar wat ging er nou mis bij de
tweede pitstop? Christian Horner legt het uit. "We kwamen op
hetzelfde moment binnen als McLaren, waarna een wielmoer
linksachter vast zat. De monteur moest dus twee keer de wheelgun
gebruiken om de band eraf te halen." Horner geeft ook toe dat de
strategie van Red Bull veranderde gedurende de race. Verstappen
wisselde naar een gebruikte medium voor de laatste stint. "We
begonnen aan de race met het idee om medium, hard, hard te
gebruiken. We reden voor de tweede pitstop uiteindelijk langer
door, omdat we sneller waren dan Norris. Dat is vrij normaal, want
als je pech hebt met de safety car, verlies je track position. De
snelheid van de auto was echter heel erg goed en we breiden nu
alsnog onze voorsprong in de beide kampioenschappen uit." Bekijk
hieronder de laatste pitstop van Verstappen!
Grand Prix van Oostenrijk, totdat het fout ging bij de laatste
pitstop. De Nederlander stond lang stil en moest ook wachten op de
passerende Lando Norris, die optimaal van het probleem profiteerde
en de aanval kon openen. Uiteindelijk draaide het uit op een touché
tussen Verstappen en Norris en konden ze allebei een overwinning
vergeten door een lekke band. Maar wat ging er nou mis bij de
tweede pitstop? Christian Horner legt het uit. "We kwamen op
hetzelfde moment binnen als McLaren, waarna een wielmoer
linksachter vast zat. De monteur moest dus twee keer de wheelgun
gebruiken om de band eraf te halen." Horner geeft ook toe dat de
strategie van Red Bull veranderde gedurende de race. Verstappen
wisselde naar een gebruikte medium voor de laatste stint. "We
begonnen aan de race met het idee om medium, hard, hard te
gebruiken. We reden voor de tweede pitstop uiteindelijk langer
door, omdat we sneller waren dan Norris. Dat is vrij normaal, want
als je pech hebt met de safety car, verlies je track position. De
snelheid van de auto was echter heel erg goed en we breiden nu
alsnog onze voorsprong in de beide kampioenschappen uit." Bekijk
hieronder de laatste pitstop van Verstappen!
