Troostprijs is kleine pleister op de Ferrari-wond

De race van Charles Leclerc was eigenlijk al over toen hij net
begonnen was. In bocht 1 in Oostenrijk kwam hij in de sandwich bij
Sergio Perez en Oscar Piastri en moest direct naar binnen voor een
nieuwe voorvleugel. Carlos Sainz leek genoegen te moeten nemen met
P5, tot Max Verstappen en Lando Norris elkaar letterlijk in de
wielen reden. De Spanjaard schoof zo door naar P3 en voor Leclerc
was P11 het eindresultaat. Ferrari lijkt de aansluiting met McLaren
en Red Bull echt verloren te hebben. De Monegask maakt tijdens de
GP van Oostenrijk liefst vier pitstops. Daarmee kon de pitcrew dus
goed oefenen en dat betaalde zich uit. De snelste pitstop van de
dag kwam namelijk op naam van Ferrari/Leclerc: 1.95 seconden. De
tweede plaats in dit troostklassement was ook voor Ferrari. Een
stop van Sainz ging in 2.07 seconden.  Dat Max Verstappen twee
moeizame pitsops kende, blijkt ook wel uit de tijden. In de top 10
vinden we de Nederlandse wereldkampioen niet terug. In het DHL
Pitstopklassement staat Red Bull desondanks nog wel altijd ruim
eerste. Het team van Verstappen en Sergio Perez heeft 322 punten,
gevolgd door Ferrari met 214. De tien snelste pitstops van de dag
(maximaal één per coureur) krijgen punten, net zoals in de race. 
Bekijk hieronder de top tien van de DHL fastest pit stop award van
de GP van Oostenrijk: 1807458451573842375 While the performance on
track was rather disappointing, @ScuderiaFerrari 's pit crew really
delivered in Austria. #AustrianGP #F1 #DHLF1
pic.twitter.com/0gxQsBvddp — DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports)
June 30, 2024

Top Headlines

Oudere Top Headlines