'Belangrijke Red Bull-sponsor vervangt grote geldschieter F1'

Er wacht mogelijk een aardverschuiving als het om grote sponsoren
in de Formule 1 gaat. Decalspotters , een platform gericht op
sponsordeals in de auto- en motorsport, weet namelijk te melden dat
horlogemerk Rolex na dit seizoen afscheid neemt als wereldwijde
sponsor van de Formule 1.  De beide partijen werken al samen sinds
2011 en zouden momenteel een deal van 50 miljoen dollar per jaar
met elkaar hebben afgesloten. Rolex is altijd als sponsor op het
circuit te vinden en vervult bij sommige evenementen ook de rol van
titelsponsor, maar zou nu dus het stokje gaan overdragen. Een
vervanger lijkt ook al klaar te staan in LVMH Group, onder andere
de eigenaar van Red Bull-sponsor TAG Heuer én Hublot. Er is vanaf
volgend seizoen veel geld mee gemoeid, want het zou volgens de
publicatie gaan om een deal voor 150 miljoen dollar per jaar. Dat
is in dat geval het drievoudige van de huidige deal. Het is nog
niet duidelijk of TAG Heuer ook nog aanblijft als sponsor van Red
Bull. Het team uit Milton Keynes werkt al lange tijd samen met het
merk en bombardeerde haar partner zelfs als naamgever van de
Renault-motor tussen 2016 en 2018. Hublot was tussen 2011 en 2020
sponsor van Ferrari.

Top Headlines

Oudere Top Headlines