Red Bull introduceert speciale brandstof in Suzuka
In de wereld der Formule 1 zijn details misschien wel belangrijker dan in welke sport dan ook. Gewicht, bargeboards, front wing flaps, noem maar op. Het zijn allemaal essentiële elementen die het verschil maken tussen winnen en verliezen. Maar er zijn ook simpelere zaken die een groot verschil kunnen maken. Zo heeft het team van Red Bull haar hoop in Suzuka gevestigd op iets simpels waar menig fan niet zo snel aan zal denken. Brandstof.
Dat de Grand Prix van Japan voor het team van Red Bull een van de belangrijkste races van het seizoen is spreekt voor zich. De Japanse motorleverancier Honda wil op het bochtige circuit van Suzuka natuurlijk laten zien wat het kan. Beide partijen zijn er dan ook op gebrand om het onderste uit de kast te halen. Zo werd er in Sochi al een gridstraf gepakt om die niet in Japan te hoeven incasseren en lijkt de volgende zet een ontwikkeling van de brandstof te zijn.
Het recente succes van het team van Ferrari lijkt te worden verklaard door de special brandstof die het team van leverancier Shell ontvangt. Brandstofleverancier van Red Bull, ExxonMobil, heeft tot op heden nog altijd met dezelfde brandstof gereden, maar in Singapore verklaarde men al het volgende bij La Gazetta dello Sport . 'Normaal passen we vaker dingen aan, maar dit seizoen was dat nog niet mogelijk of noodzakelijk. Honda werkt heel gestructureerd, daarom waren aanpassingen nog niet nodig. Tegen het einde van het seizoen komen we wel met een update. Dit geeft hopelijk wat meer vermogen, maar we zien het ook als een test voor 2020'. Een exact moment bleef voorlopig onbenoemd, maar Auto Motor und Sport weet nu te melden dat de nieuwe brandstof al in de aankomende Grand Prix verwacht mag worden. (Foto: Red Bull Content Pool / Getty Images)