Game on! Max trapt Player 0.0 competitie af

Op Circuit Zandvoort heeft Max Verstappen vanmiddag de online game competitie Player 0.0 afgetrapt. Samen met bierbrouwer Heineken vraagt de wereldkampioen hiermee aandacht voor geen alcohol in het verkeer. “De beste bestuurder drinkt niet, tenzij het 0.0 is”, aldus Verstappen.
Player 0.0 is onderdeel van de When You Drive Never Drink campagne die Heineken wereldwijd inzet rondom F1 wedstrijden. De Player 0.0 competitie is een speelse, maar tegelijkertijd serieuze oproep om veilig de weg op te gaan. Dit is nog altijd nodig; uit recent onderzoek blijkt dat ruim de helft van de Nederlanders weleens meemaakt dat een familielid of vriend met meer dan twee glazen alcohol achter het stuur kruipt of op de fiets springt.
Tegelijkertijd zijn we ook goed op weg, want ruim een derde van de Nederlanders pakt bewust een 0.0 om op een verantwoorde manier aan het verkeer deel te nemen. “We kunnen niet vaak genoeg onderstrepen dat in het verkeer nul de norm is”, aldus Evert-Jan Hulshof, directeur van Veilig Verkeer Nederland. “Er is wat dat betreft nog altijd een wereld te winnen, bovendien komen er ieder jaar jongvolwassen weggebruikers bij. Het helpt enorm dat Heineken met deze creatieve aanpak in samenwerking met rolmodel Max Verstappen deze belangrijke boodschap over de bühne brengt.”
Het onderzoek wijst ook uit dat veel Nederlanders het in sociale situaties, zoals op een feestje, nog altijd lastig vinden om een drankje af te slaan of het gevoel hebben zich te moeten verdedigen. Dit speelt met name onder twintigers en dertigers. Het goede nieuws is dat 88% aangeeft geen last te hebben van sociale druk om alcohol te drinken als ze nog moeten deelnemen aan het verkeer.
Player 0.0 is onderdeel van de When You Drive Never Drink campagne die Heineken wereldwijd inzet rondom F1 wedstrijden. De Player 0.0 competitie is een speelse, maar tegelijkertijd serieuze oproep om veilig de weg op te gaan. Dit is nog altijd nodig; uit recent onderzoek blijkt dat ruim de helft van de Nederlanders weleens meemaakt dat een familielid of vriend met meer dan twee glazen alcohol achter het stuur kruipt of op de fiets springt.
Tegelijkertijd zijn we ook goed op weg, want ruim een derde van de Nederlanders pakt bewust een 0.0 om op een verantwoorde manier aan het verkeer deel te nemen. “We kunnen niet vaak genoeg onderstrepen dat in het verkeer nul de norm is”, aldus Evert-Jan Hulshof, directeur van Veilig Verkeer Nederland. “Er is wat dat betreft nog altijd een wereld te winnen, bovendien komen er ieder jaar jongvolwassen weggebruikers bij. Het helpt enorm dat Heineken met deze creatieve aanpak in samenwerking met rolmodel Max Verstappen deze belangrijke boodschap over de bühne brengt.”
Het onderzoek wijst ook uit dat veel Nederlanders het in sociale situaties, zoals op een feestje, nog altijd lastig vinden om een drankje af te slaan of het gevoel hebben zich te moeten verdedigen. Dit speelt met name onder twintigers en dertigers. Het goede nieuws is dat 88% aangeeft geen last te hebben van sociale druk om alcohol te drinken als ze nog moeten deelnemen aan het verkeer.