Nieuwe achterwielophanging Red Bull heeft inkeping voor bandentemperatuur


Op Suzuka waren er hoge verwachtingen ten opzichte van het vermogen van Red Bull Racing. Het Oostenrijkse team en motorbouwer Honda maakten deze helaas niet waar, maar er werden wel andere aanpassingen aan de RB15 gedaan, schrijft Motorsport.com .
De hoop van Honda dat hun motor genoeg vermogen zou hebben om de Ferrari's en Mercedessen bij te kunnen houden, is een ijdele hoop gebleken. Alexander Albon finishte een minuut na racewinnaar Valtteri Bottas.
Dat betekent niet dat het team buiten de motor om geen ontwikkelingen heeft doorgevoerd. Zo is de luchtinlaat aan de voorkant van de auto, waar bij gebruik van DRS lucht door naar binnen stroomt, een stuk smaller gemaakt.
Zwarte verf vanwege warmte
De grootste verandering bij Red Bull is overigens niet zichtbaar van de buitenkant. Deze is namelijk aangebracht aan de achterwielophangingen. De kartels die hierop zijn aangebracht zijn niet zozeer nieuw, de inkeping in dit reliëf is dat wel. Het idee erachter is dat zo de thermische transmissie naar de banden wordt vergroot, waardoor de banden beter op temperatuur komen of blijven. Teneinde dit te bereiken had Red Bull de ophangingen eerder al zwart geverfd, ook met het doel om warmte vast te houden en aan de banden door te geven. (Foto: Red Bull Content Pool / Getty Images)

Top Headlines