Vettel hint op problemen met bandendruk of bandentemperatuur
Ferrari is naarstig op zoek naar een oplossing waarom de banden niet zo goed werken onder de auto van 2019. Sebastian Vettel vermoedt dat het komt door een afwijkende bandendruk of bandentemperatuur. Engineers van Mercedes denken aan het hetzelfde.
'In Bahrein konden we het verlies op het rechte stuk niet compenseren omdat Ferrari het daar goed deed in de bochten. Misschien zorgden de rechte stukken ervoor dat de banden afkoelden. In Melbourne heb je soms bocht na bocht, waardoor je een groter risico hebt op oververhitting', laat een engineer van Mercedes weten aan Auto Motor und Sport .
Langzame bochten dooddoener voor Ferari
Eerder liet men al weten dat de bandendruk een rol kon spelen. Ferrari zou volgens engineers van Mercedes met minder druk in de banden rijden dan de concurrentie. Dit zou ze met name in langzame bochten erg in de problemen brengen. In de snellere bochten blijft het team uit Maranello wel bij met Mercedes en Red Bull Racing.
De volgende Grand Prix is daarom voor Ferrari waarschijnlijk opnieuw een probleem als ze dit niet weten op te lossen. Mike Surer liet al weten dat de GP van Azerbeidzjan veel langzame bochten kent en daarom in het nadeel van Ferrari zal zijn . (foto: Ferrari Media)