Verstappen meer dan blij met sponsor Jumbo: 'We passen bij elkaar'
Zo'n twee maanden voordat de Jumbo Racedagen plaat zullen vinden, kwamen de hoofdrolspelers van het grootse evenement woensdagmiddag al bijeen. Onder leiding van Humberto Tan spraken Max Verstappen, Frits van Eerd en Bernhard van Oranje met elkaar over de Formule 1, Red Bull en natuurlijk Zandvoort.
Al jaren is Van Eerd als CEO van Jumbo verbonden aan Verstappen. De Nederlandse supermarktketen support de Red Bull-coureur veelvuldig en dat bevalt van beide kanten. 'Het merk Jumbo heeft als DNA het samen ondernemen en winnen. Met name dat winnen probeer ik met de sport heel erg te symboliseren. Het is geweldig dat Max zijn carrière in zo’n stroomversnelling terecht is gekomen en dat wij daarbij mochten zijn. Het is mooi dat je dat winnen dan samen zo kunt beetpakken', aldus de directeur van Jumbo.
Verstappen blij met steun van Van Eerd
Ook Verstappen is, niet geheel onlogisch, tevreden met de samenwerking. 'Ik merkte vanaf het begin meteen dat Frits erg enthousiast was en een enorme autosportliefhebber is. Ik wilde ook winnen en ik denk dat zoiets dan ook gewoon super bij elkaar past.'
Dat de Limburger blij is met Jumbo als sponsor liet hij vorig seizoen nadrukkelijk merken. Als eerbetoon aan het concern reed hij tijdens de Oostenrijkse Grand Prix met een knalgele helm. (Foto: Red Bull Content Pool / Getty Images)