Leclerc trekt opnieuw fel van leer tegen engineer over boordradio
Charles Leclerc was tijdens de voorbije Grand Prix van Las Vegas al
zeer kritisch op bepaalde strategische keuzes van Ferrari en in de
gokstad moest zijn engineer Bryan Bozzi het ontgelden . Toen het
een week later in de sprintkwalificatie voor de Grand Prix van
Qatar weer niet wilde vlotten, moest Bozzi opnieuw incasseren.
Leclerc had het gevoel dat hij onvoldoende adequaat op de hoogte
werd gehouden van wat er achter hem op de baan allemaal speelde.
Leclerc : "Het is een nachtmerrie, ik heb geen idee. Vertel me meer
over de auto's achter me, want ik heb geen idee wat er gaande is."
Bozzi laat daarop weten dat Oscar Piastri op zeven seconden achter
hem rijdt, maar met die info kan Leclerc niks. Hij reageert
gepikeerd. Leclerc : "Hou me op de hoogte van de snelle coureurs,
alsjeblieft!" Bozzi : "Ja, Charles, ik weet het. Er zijn zoveel
auto's, ik doe mijn best. Piastri nu vijf (seconden achter hem,
red,) ." Na de sprintkwalificatie staat Leclerc de pers
teleurgesteld te woord. Hij geeft aan dat afgaande op de vrije
training Ferrari mee moet kunnen doen in de sprintrace, maar op
basis van de sprintkwalificatie juist weer niet. Die laatste sessie
acht hij voor de werkelijke verhoudingen echter het meest
representatief.
zeer kritisch op bepaalde strategische keuzes van Ferrari en in de
gokstad moest zijn engineer Bryan Bozzi het ontgelden . Toen het
een week later in de sprintkwalificatie voor de Grand Prix van
Qatar weer niet wilde vlotten, moest Bozzi opnieuw incasseren.
Leclerc had het gevoel dat hij onvoldoende adequaat op de hoogte
werd gehouden van wat er achter hem op de baan allemaal speelde.
Leclerc : "Het is een nachtmerrie, ik heb geen idee. Vertel me meer
over de auto's achter me, want ik heb geen idee wat er gaande is."
Bozzi laat daarop weten dat Oscar Piastri op zeven seconden achter
hem rijdt, maar met die info kan Leclerc niks. Hij reageert
gepikeerd. Leclerc : "Hou me op de hoogte van de snelle coureurs,
alsjeblieft!" Bozzi : "Ja, Charles, ik weet het. Er zijn zoveel
auto's, ik doe mijn best. Piastri nu vijf (seconden achter hem,
red,) ." Na de sprintkwalificatie staat Leclerc de pers
teleurgesteld te woord. Hij geeft aan dat afgaande op de vrije
training Ferrari mee moet kunnen doen in de sprintrace, maar op
basis van de sprintkwalificatie juist weer niet. Die laatste sessie
acht hij voor de werkelijke verhoudingen echter het meest
representatief.