Formule E-kampioen onthult angstaanjagende details van horrorcrash
Voor Pascal Wehrlein ging het helemaal mis tijdens de
seizoensopener van de Formule E in Sao Paolo. De verdedigend
kampioen kwam op zijn kant terecht na contact met Nick Cassidy,
waarna hij door de lucht vloog en ondersteboven tot stilstand kwam.
Het medische team, de marshals en de bergingsploeg haalden de
regerend wereldkampioen snel uit zijn auto en brachten hem naar het
ziekenhuis voor medische checks. Gelukkig werd hij snel ontslagen.
Voor de E-Prix van Mexico bevestigde Porsche wel aan RacingNews365
dat Wehrlein een hersenschudding en kneuzingen aan zijn borst en
longen had opgelopen. Wehrlein onthult zelf de angstaanjagende
details van de crash en stelde ook dat de longkneuzing ademen
moeilijker maakte tijdens de vlucht naar huis. "Het enge aan de
crash was ten eerste dat ik de muur raakte met mijn hoofd", vertelt
Wehrlein op de wereldwijde feed van de Formule E. "De halo raakte
behoorlijk beschadigd en lag aan één kant uit de monocoque. De halo
bewoog dan ook veel, waardoor mijn hoofd de muur raakte. Daarnaast
lag de auto ondersteboven en kon ik er niet uit komen. Fysiek
voelde ik me op dat moment prima. Met alle adrenaline in je lichaam
voel je de pijn nog niet, maar je wil ook uit de auto stappen als
je bijvoorbeeld vonken ziet vliegen." Wehrlein maant de Formule E
tot actie na zijn crash. "We weten allemaal dat racen gevaarlijk is
en dat het gevaarlijk kan zijn, maar we weten ook dat de auto's
tegenwoordig behoorlijk veilig zijn. Dat is geweldig. Ik denk wel
dat er nog veel te leren valt over deze situatie, want het gebeurde
niet met enorme snelheden. We reden zo'n 180 tot 190 kilometer per
uur door die bocht. Eenzelfde incident met hogere snelheden zou
heel anders zijn afgelopen. Dus ik weet zeker dat we zaken kunnen
verbeteren in de toekomst."
seizoensopener van de Formule E in Sao Paolo. De verdedigend
kampioen kwam op zijn kant terecht na contact met Nick Cassidy,
waarna hij door de lucht vloog en ondersteboven tot stilstand kwam.
Het medische team, de marshals en de bergingsploeg haalden de
regerend wereldkampioen snel uit zijn auto en brachten hem naar het
ziekenhuis voor medische checks. Gelukkig werd hij snel ontslagen.
Voor de E-Prix van Mexico bevestigde Porsche wel aan RacingNews365
dat Wehrlein een hersenschudding en kneuzingen aan zijn borst en
longen had opgelopen. Wehrlein onthult zelf de angstaanjagende
details van de crash en stelde ook dat de longkneuzing ademen
moeilijker maakte tijdens de vlucht naar huis. "Het enge aan de
crash was ten eerste dat ik de muur raakte met mijn hoofd", vertelt
Wehrlein op de wereldwijde feed van de Formule E. "De halo raakte
behoorlijk beschadigd en lag aan één kant uit de monocoque. De halo
bewoog dan ook veel, waardoor mijn hoofd de muur raakte. Daarnaast
lag de auto ondersteboven en kon ik er niet uit komen. Fysiek
voelde ik me op dat moment prima. Met alle adrenaline in je lichaam
voel je de pijn nog niet, maar je wil ook uit de auto stappen als
je bijvoorbeeld vonken ziet vliegen." Wehrlein maant de Formule E
tot actie na zijn crash. "We weten allemaal dat racen gevaarlijk is
en dat het gevaarlijk kan zijn, maar we weten ook dat de auto's
tegenwoordig behoorlijk veilig zijn. Dat is geweldig. Ik denk wel
dat er nog veel te leren valt over deze situatie, want het gebeurde
niet met enorme snelheden. We reden zo'n 180 tot 190 kilometer per
uur door die bocht. Eenzelfde incident met hogere snelheden zou
heel anders zijn afgelopen. Dus ik weet zeker dat we zaken kunnen
verbeteren in de toekomst."