Uitgelekte beelden leggen geheimen van nieuwe Haas bloot
Uit de uitgelekte beelden van de shakedown van de Haas VF-25 op
Silverstone zijn enkele verschillen met de vorige bolide op te
maken. Het Amerikaanse team lijkt echter geen complete revolutie
van het concept te hebben doorgevoerd. De voorkant is interessant,
want hoewel de configuratie van de vleugel veel weg heeft van het
exemplaar uit 2024, valt op dat de luchtstroom volgens een andere
aanpak wordt gemanaged. De neuskegel ligt bijvoorbeeld op de
vleugel en niet langer op een tweede element. In de praktijk wordt
de luchtstroom op een andere manier langs de auto geleid, wat
functioneel is voor de toevoer van de radiatorinlaten. Die zijn
voorzien van een 'lip' die vergelijkbaar is met de versie van de
VF-24 vanaf Imola. Het is ook interessant om te zien hoe de vorm
van de sidepods van de VF-25 sterk lijkt op die van de Ferrari
SF-24, met een uitgehold profiel aan de bovenkant en een
prominenter kanaal dan de VF-24 . Veel gelijkenissen met de SF-24
zijn ook te zien bij de motorkap. Het lijkt om een fotokopie te
gaan, ook kijkend naar de positie en vorm van de koelingsinlaten.
De vloer is een evolutie van de laatste versie die vorig jaar werd
geïntroduceerd, met een zijrand die wordt gekenmerkt door het
gedeelte voor de achterwielen met een loodrechte gleuf. Wat betreft
de ophanging wordt aan de voorkant de push rod gebruikt, in
tegenstelling tot de pull rod gedurende 2024. Het sluit aan bij de
beslissing van Ferrari. Aan de achterkant is de ophanging ook
ongewijzigd gebleven, zij het met andere opnamepunten in verband
met de nieuwe Ferrari-versnellingsbak. Bekijk de nieuwe Haas
hieronder!
https://www.instagram.com/p/DGIcqEYID-z/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
Dit bericht op Instagram bekijken Een bericht gedeeld door
RacingNews365 | F1 nieuws (@racingnews365)
Silverstone zijn enkele verschillen met de vorige bolide op te
maken. Het Amerikaanse team lijkt echter geen complete revolutie
van het concept te hebben doorgevoerd. De voorkant is interessant,
want hoewel de configuratie van de vleugel veel weg heeft van het
exemplaar uit 2024, valt op dat de luchtstroom volgens een andere
aanpak wordt gemanaged. De neuskegel ligt bijvoorbeeld op de
vleugel en niet langer op een tweede element. In de praktijk wordt
de luchtstroom op een andere manier langs de auto geleid, wat
functioneel is voor de toevoer van de radiatorinlaten. Die zijn
voorzien van een 'lip' die vergelijkbaar is met de versie van de
VF-24 vanaf Imola. Het is ook interessant om te zien hoe de vorm
van de sidepods van de VF-25 sterk lijkt op die van de Ferrari
SF-24, met een uitgehold profiel aan de bovenkant en een
prominenter kanaal dan de VF-24 . Veel gelijkenissen met de SF-24
zijn ook te zien bij de motorkap. Het lijkt om een fotokopie te
gaan, ook kijkend naar de positie en vorm van de koelingsinlaten.
De vloer is een evolutie van de laatste versie die vorig jaar werd
geïntroduceerd, met een zijrand die wordt gekenmerkt door het
gedeelte voor de achterwielen met een loodrechte gleuf. Wat betreft
de ophanging wordt aan de voorkant de push rod gebruikt, in
tegenstelling tot de pull rod gedurende 2024. Het sluit aan bij de
beslissing van Ferrari. Aan de achterkant is de ophanging ook
ongewijzigd gebleven, zij het met andere opnamepunten in verband
met de nieuwe Ferrari-versnellingsbak. Bekijk de nieuwe Haas
hieronder!
https://www.instagram.com/p/DGIcqEYID-z/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
Dit bericht op Instagram bekijken Een bericht gedeeld door
RacingNews365 | F1 nieuws (@racingnews365)