Boordradio's VT1 | Hamilton: 'Dit is het hobbeligste circuit ter wereld'


De eerste vrije training naar aanloop van de Grand Prix van Amerika moesten de coureurs weer wennen. Het Circuit of the Americas staat erom bekend dat het veel hobbels kent, dit werd ook zeer duidelijk aan de teams doorgespeeld. Ook werd er gevloekt op de 2020-banden die gebruikt werden tijdens de sessie.
Het Amerikaanse circuit is gebouwd op wegzakkende grond waardoor er veel oneffenheden in de baan zitten. Hier hoorden we veel rijders over zeuren. Ook zorgde het voor technische problemen bij een van de Ferrari's.
Hamilton:  'Deze hobbels zijn idioot, ik weet niet of dit circuit veilig is.'
'Dit is het hobbeligste circuit ter wereld', concludeerde de Brit aan het einde van de sessie.
Magnussen :  'Er bevindt zich een schans op het circuit. Geen hobbel, een schans.'
Leclerc: 'Jongens, ik kan niet terugschakelen..'
Ingenieur Leclerc:  'We denken dat het door de hobbels komt Charles..'
Leclerc's Ferrari stribbelt de hele sessie tegen
Leclerc kende niet de beste training uit zijn carriere. Aan het einde van de training had hij moeite met terugschakelen vanwege de ruwe baan, maar eerder die middag moest hij een lange tijd in de pitstraat blijven staan vanwege technische problemen:
Leclerc: 'We hebben een probleem met de motor, ik...'
Ingenieur Leclerc : 'We zijn het aan het checken..'
Het bleek later zijn gaspedaal te zijn dat voor problemen zorgde.
Banden voor 2020 zorgen voor problemen bij Sainz
De banden die in 2020 gebruikt zullen gaan worden, werden er tijdens de eerste vrije training onder geschroefd. Carlos Sainz kende een spin op de nieuwe compound.
Ingenieur Sainz : 'Is de auto oké, Carlos? Is de auto oké?' Sainz: 'Ja, de auto doet het nog prima maar de banden zijn wel naar z'n grootje.' (Foto: Mercedes AMG F1)

Top Headlines

Oudere Top Headlines