Hamilton opgelucht na 'Ferrari-spoedcursus': "Blij dat ik de auto uit de muur kon houden"
De Grand Prix van Australië werd er eentje van vallen en opstaan
voor Lewis Hamilton, die als kersvers Ferrari-coureur zijn eerste
race afwerkte. De zevenvoudig wereldkampioen sprak de afgelopen
weken regelmatig uit dat hij nog veel moet leren bij zijn nieuwe
team en over zijn nieuwe auto, en dat werd gaandeweg het eerste
raceweekend van het seizoen ook wel duidelijk. Dat was ook de
conclusie die Hamilton zelf trok na een knotsgekke, regenachtige
race op Albert Park. "Dit was echt een soort spoedcursus, ja!", zo
stelt Hamilton tegenover onder meer RacingNews365. "Ik ben gewoon
blij dat ik de auto uit de muur heb gehouden. Soms is dat niet erg,
maar het voelde nu wel alsof ik echt in het diepe werd gegooid.
Alles is nieuw. Het was mijn eerste keer in deze auto onder
regenachtige omstandigheden en alles reageerde heel anders dan ik
gewend ben. De motor, maar ook alle stuurfuncties en hoe je alle
dingen die op je afkomen probeert te combineren." "Helaas
vertelden ze me aan het einde dat het maar een korte regenbui zou
zijn en de rest van de baan was droog, dus wilde ik een poging
wagen om de auto op de baan te houden zonder regenbanden. Maar het
team had me niet verteld dat er nog meer aan zat te komen, dus ik
schrok er wel een beetje van dat het toen wel gebeurde.
Uiteindelijk miste ik gewoon dat extra beetje informatie en had ik
over het algemeen gewoon weinig vertrouwen, helaas. Voor de
volgende race ga ik dus wel wat aanpassen." Over de boordradio
ontstond ook weleens onenigheid tussen de zevenvoudig
wereldkampioen en engineer Riccardo Adami , met wie hij sinds kort
pas samenwerkt. De beide heren moeten nog aan elkaar wennen, maar
dat gaat volgens Hamilton wel de goede kant op. "Ik denk dat
Riccardo het goed gedaan heeft. We leren stukje bij beetje over
elkaar, maar moeten nu gewoon even goed bespreken wat we tijdens de
race allemaal gezegd hebben tegen elkaar. Ik hou gewoon niet van
veel informatie tijdens een race, als ik het nodig heb vraag ik het
wel. Maar hij heeft zijn best gedaan." Hamilton richt zich maar wat
graag op de zaken die goed zijn gegaan in Australië, maar blijft
ondanks dat realistisch. "Ik ben gewoon blij dat ik de eindstreep
gehaald heb en dat ik het weekend afsluit met een punt! Ik ben
natuurlijk niet buiten de baan geschoten of gespind, maar we kwamen
wel pace tekort. Maar ik weet zeker dat er meer performance in de
auto zit dan dat we er dit weekend uit konden halen, al denk ik dat
dat ook met de afstelling te maken heeft." "Ik heb veel geleerd
dit weekend, echt heel veel. Ik kan een hoop meenemen naar de
volgende race en moet ook nog wel wat aanpassingen doorvoeren en
dan kijken hoe dat dan gaat. Maar deze race was echt een soort
spoedcursus in het besturen van een Ferrari-bolide in de regen!"
voor Lewis Hamilton, die als kersvers Ferrari-coureur zijn eerste
race afwerkte. De zevenvoudig wereldkampioen sprak de afgelopen
weken regelmatig uit dat hij nog veel moet leren bij zijn nieuwe
team en over zijn nieuwe auto, en dat werd gaandeweg het eerste
raceweekend van het seizoen ook wel duidelijk. Dat was ook de
conclusie die Hamilton zelf trok na een knotsgekke, regenachtige
race op Albert Park. "Dit was echt een soort spoedcursus, ja!", zo
stelt Hamilton tegenover onder meer RacingNews365. "Ik ben gewoon
blij dat ik de auto uit de muur heb gehouden. Soms is dat niet erg,
maar het voelde nu wel alsof ik echt in het diepe werd gegooid.
Alles is nieuw. Het was mijn eerste keer in deze auto onder
regenachtige omstandigheden en alles reageerde heel anders dan ik
gewend ben. De motor, maar ook alle stuurfuncties en hoe je alle
dingen die op je afkomen probeert te combineren." "Helaas
vertelden ze me aan het einde dat het maar een korte regenbui zou
zijn en de rest van de baan was droog, dus wilde ik een poging
wagen om de auto op de baan te houden zonder regenbanden. Maar het
team had me niet verteld dat er nog meer aan zat te komen, dus ik
schrok er wel een beetje van dat het toen wel gebeurde.
Uiteindelijk miste ik gewoon dat extra beetje informatie en had ik
over het algemeen gewoon weinig vertrouwen, helaas. Voor de
volgende race ga ik dus wel wat aanpassen." Over de boordradio
ontstond ook weleens onenigheid tussen de zevenvoudig
wereldkampioen en engineer Riccardo Adami , met wie hij sinds kort
pas samenwerkt. De beide heren moeten nog aan elkaar wennen, maar
dat gaat volgens Hamilton wel de goede kant op. "Ik denk dat
Riccardo het goed gedaan heeft. We leren stukje bij beetje over
elkaar, maar moeten nu gewoon even goed bespreken wat we tijdens de
race allemaal gezegd hebben tegen elkaar. Ik hou gewoon niet van
veel informatie tijdens een race, als ik het nodig heb vraag ik het
wel. Maar hij heeft zijn best gedaan." Hamilton richt zich maar wat
graag op de zaken die goed zijn gegaan in Australië, maar blijft
ondanks dat realistisch. "Ik ben gewoon blij dat ik de eindstreep
gehaald heb en dat ik het weekend afsluit met een punt! Ik ben
natuurlijk niet buiten de baan geschoten of gespind, maar we kwamen
wel pace tekort. Maar ik weet zeker dat er meer performance in de
auto zit dan dat we er dit weekend uit konden halen, al denk ik dat
dat ook met de afstelling te maken heeft." "Ik heb veel geleerd
dit weekend, echt heel veel. Ik kan een hoop meenemen naar de
volgende race en moet ook nog wel wat aanpassingen doorvoeren en
dan kijken hoe dat dan gaat. Maar deze race was echt een soort
spoedcursus in het besturen van een Ferrari-bolide in de regen!"