Voormalig F1-teambaas wijst naar Verstappen als oorzaak van Red Bull-probleem
Teamgenoot zijn van Max Verstappen is misschien wel de lastigste
taak in de Formule 1. Liam Lawson moet er op dit moment mee dealen.
Eerder dropen Daniel Ricciardo, Pierre Gasly, Alex Albon en Sergio
Perez al af, omdat ze niet in de buurt van Verstappen konden
blijven. De viervoudig wereldkampioen draagt de Oostenrijkse
renstal al een tijdje in zijn eentje en dat ziet ook een oude
bekende uit de koningsklasse van de autosport. "Red Bull heeft een
heel ander probleem, als we dat zo kunnen noemen. Het team racet
opnieuw met slechts één coureur, namelijk Max Verstappen. Het is
echter niet mogelijk dat degene die naast hem komt te rijden, zulke
enorme problemen heeft", zo stelt voormalig teambaas in de F1, Gian
Carlo Minardi, op zijn eigen website. "Het is waarschijnlijk een
erg moeilijke auto om te besturen en te managen. De auto is
volledig rond de Nederlander gebouwd, die een specifieke rijstijl
heeft. Daardoor komen zijn teamgenoten in de problemen. Ik kan me
moeilijk een andere verklaring voorstellen, omdat dezelfde 'neven'
sneller zijn en beter presteren dan Lawson", waarbij Minardi
ongetwijfeld op Racing Bulls-coureurs Yuki Tsunoda en Isack Hadjar
doelt, die het inderdaad beter doen dan de Nieuw-Zeelander in de in
potentie betere Red Bull.
taak in de Formule 1. Liam Lawson moet er op dit moment mee dealen.
Eerder dropen Daniel Ricciardo, Pierre Gasly, Alex Albon en Sergio
Perez al af, omdat ze niet in de buurt van Verstappen konden
blijven. De viervoudig wereldkampioen draagt de Oostenrijkse
renstal al een tijdje in zijn eentje en dat ziet ook een oude
bekende uit de koningsklasse van de autosport. "Red Bull heeft een
heel ander probleem, als we dat zo kunnen noemen. Het team racet
opnieuw met slechts één coureur, namelijk Max Verstappen. Het is
echter niet mogelijk dat degene die naast hem komt te rijden, zulke
enorme problemen heeft", zo stelt voormalig teambaas in de F1, Gian
Carlo Minardi, op zijn eigen website. "Het is waarschijnlijk een
erg moeilijke auto om te besturen en te managen. De auto is
volledig rond de Nederlander gebouwd, die een specifieke rijstijl
heeft. Daardoor komen zijn teamgenoten in de problemen. Ik kan me
moeilijk een andere verklaring voorstellen, omdat dezelfde 'neven'
sneller zijn en beter presteren dan Lawson", waarbij Minardi
ongetwijfeld op Racing Bulls-coureurs Yuki Tsunoda en Isack Hadjar
doelt, die het inderdaad beter doen dan de Nieuw-Zeelander in de in
potentie betere Red Bull.