Boordradio's VT2 en VT3 | Verstappen: 'Ik voel een sterke toename in slijtage..'


Gedurende de vrije trainingen horen we de coureurs geregeld. Er wordt geklaagd maar zo nu en dan horen we ook de grootste onzin over de boordradio's. Lando Norris gaf vermakelijk commentaar op het hobbelige circuit en Charles Leclerc moest zijn Ferrari parkeren.
Norris was in goede doen vandaag. De Brit stuiterde over het circuit en kent een nummer dat zeer toepasselijk was.
Norris : 'I'm moving up and down, side to side, like a rollercoaster.'
Toen Norris gevraagd werd om wat minder handmatig te remmen en de auto wat meer het werk te laten doen voor de bochten bleek het dat het circuit voor meer problemen zorgt dan van tevoren gedacht: 'Ik kan niks zien, het is zo hobbelig. Ik kan helemaal niets zien.'
Ferrari moet aan de bak
Er is werk aan de winkel voor de Italiaanse renstal. Charles Leclerc moest in de derde vrije training zijn Ferrari naast het circuit zetten, en zal een oudere krachtbron gebruiken voor de rest van het weekend in Amerika.
Leclerc : 'Er is iets mis met de motor..'
Vettel poogde nog wel om de snelste tijd van Max Verstappen af te pakken maar kon het niet waarmaken. 
Vettel : 'Ja, ik had veel last van verkeer en verloor de controle.'
Hamilton niet op zijn best
Hamilton : 'Ik heb altijd meer laps nodig. Nu is het al te laat. Als je me eerder had laten weten dat dit de laatste ronde was dan had ik wat eerder de boel af laten koelen', aldus de Brit tegen zijn raceingenieur. Hij wilde blijkbaar nog een snelle tijd klokken voor het einde van de sessie, maar kreeg pas laat te horen dat de sessie nog maar een minuut voortduurde.
Verstappen voelt degradatie
Verstappen voelde veel degradatie gister tijdens zijn longruns. De kwalificatieronden van de Limburger zagen er echter prima uit. Ook tijdens de derde vrije training was de Red Bull-coureur snel.
Verstappen:  'Ik voel ineens een sterke toename in de bandenslijtage', zo hoorden we de Nederlander over de boordradio tijdens de tweede vrije training. Het 'drop off punt', zoals dat genoemd wordt op het circuit, is het moment dat de banden acuut sterk achteruit gaan qua grip.
Ook de zaterdag van Leclerc verliep niet vlekkeloos, zijn ingenieur vroeg of hij voor bocht negen iets eerder wilde schakelen om de prestaties te verbeteren, volgens de Monegask ging dit niet zo makkelijk.
Leclerc: 'Ik kan niet eerder schakelen, dat doe ik al.. Ik schakel voordat ik de hobbel tegenkom..' (Foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)
 

Top Headlines

Oudere Top Headlines