Horner reageert op vraag over mogelijk Red Bull-voordeel
Er bestaat een kans dat vanaf de Grand Prix van Spanje de kaarten
anders geschud zijn in de Formule 1. De FIA gaat vanaf die race
namelijk strenger controleren op het doorbuigen van de
voorvleugels. Hoewel de FIA uiteraard geen teams bij naam noemt die
zich hier schuldig aan zouden maken, hebben de topteams geen enkele
gelegenheid onbenut gelaten om elkaar te beschuldigen. Red Bull
heeft altijd beweerd niet getroffen te worden door die strengere
aanpak. Of de strengere controle dan gaat leiden tot aanpassingen
bij de concurrentie en dus een voordeel op gaat leveren voor Red
Bull, is een uitspraak waar teambaas Christian Horner zich nog niet
aan wil wagen. "Er is nog veel onduidelijk over hoe dit de auto's
gaat veranderen", vertelt de teambaas aan onder andere
RacingNews365. "Het operating window van deze auto's is erg, erg
klein en de verandering van de voorvleugel is een significante
ingreep. Dus het wordt interessant om te zien wie het gaat treffen.
Niets is gegarandeerd." "We weten zelf op welke vlakken we de auto
moeten verbeteren. Het hele team is daar op gericht. Maar dit
kampioenschap zal draaien om het maximaliseren van de kansen die we
hebben. In Melbourne waren we nipt tweede, in de sprint van China
waren we erg competitief in de eerste helft maar vielen we weg in
de tweede helft. In de Grand Prix reden we erg goed op de harde
band om als vierde te eindigen. Dus we weten dat als wij het
potentieel van deze auto vrijspelen, dat wij dan vooraan meedoen",
zo sluit Horner zijn analyse af.
anders geschud zijn in de Formule 1. De FIA gaat vanaf die race
namelijk strenger controleren op het doorbuigen van de
voorvleugels. Hoewel de FIA uiteraard geen teams bij naam noemt die
zich hier schuldig aan zouden maken, hebben de topteams geen enkele
gelegenheid onbenut gelaten om elkaar te beschuldigen. Red Bull
heeft altijd beweerd niet getroffen te worden door die strengere
aanpak. Of de strengere controle dan gaat leiden tot aanpassingen
bij de concurrentie en dus een voordeel op gaat leveren voor Red
Bull, is een uitspraak waar teambaas Christian Horner zich nog niet
aan wil wagen. "Er is nog veel onduidelijk over hoe dit de auto's
gaat veranderen", vertelt de teambaas aan onder andere
RacingNews365. "Het operating window van deze auto's is erg, erg
klein en de verandering van de voorvleugel is een significante
ingreep. Dus het wordt interessant om te zien wie het gaat treffen.
Niets is gegarandeerd." "We weten zelf op welke vlakken we de auto
moeten verbeteren. Het hele team is daar op gericht. Maar dit
kampioenschap zal draaien om het maximaliseren van de kansen die we
hebben. In Melbourne waren we nipt tweede, in de sprint van China
waren we erg competitief in de eerste helft maar vielen we weg in
de tweede helft. In de Grand Prix reden we erg goed op de harde
band om als vierde te eindigen. Dus we weten dat als wij het
potentieel van deze auto vrijspelen, dat wij dan vooraan meedoen",
zo sluit Horner zijn analyse af.