Verstappen gooit olie op het vuur over run kans in McLaren: "Ik maakte geen grap"
Het waren natuurlijk quotes die breed werden uitgemeten in de pers,
quotes waarin Max Verstappen stelde dat hij in de McLaren al snel
aan de horizon zou verdwijnen, daarmee stellende dat de MCL39 een
auto is die zich makkelijker laat temmen dan de RB21 van Red Bull.
Het maakte dat Lando Norris Verstappen uitnodigde om de auto vooral
te komen testen, waarbij hij aangaf dat hij niet kon wachten om de
teleurgestelde blik van Verstappen te zien als hij uit de auto zou
stappen. Het zijn over en weer quotes die je als luchtig en met een
knipoog op kunt vatten, maar Verstappen maakt tegenover Canal+
duidelijk dat hij bloedserieus was: "Je dacht dat ik een grapje
maakte?", zo vraagt hij aan de interviewster. "Het was geen grap."
"We weten hoe moeilijk onze auto is en hoe smal het window is
waarin hij goed werkt. Vervolgens krijg je de vraag 'wat zou je
voor elkaar krijgen in een andere auto?', en dan geef ik een
eerlijk antwoord. Ik heb echter ook gezegd dat zoiets natuurlijk
niet gaat gebeuren en dat er dus ook geen reden is om erover te
gaan speculeren." "Ik werk met Red Bull om de auto wat prettiger te
maken om mee te rijden en om hem competitiever te maken. Dan wordt
het ook leuker om vervolgens te proberen de sweetspot van de auto
te vinden."
quotes waarin Max Verstappen stelde dat hij in de McLaren al snel
aan de horizon zou verdwijnen, daarmee stellende dat de MCL39 een
auto is die zich makkelijker laat temmen dan de RB21 van Red Bull.
Het maakte dat Lando Norris Verstappen uitnodigde om de auto vooral
te komen testen, waarbij hij aangaf dat hij niet kon wachten om de
teleurgestelde blik van Verstappen te zien als hij uit de auto zou
stappen. Het zijn over en weer quotes die je als luchtig en met een
knipoog op kunt vatten, maar Verstappen maakt tegenover Canal+
duidelijk dat hij bloedserieus was: "Je dacht dat ik een grapje
maakte?", zo vraagt hij aan de interviewster. "Het was geen grap."
"We weten hoe moeilijk onze auto is en hoe smal het window is
waarin hij goed werkt. Vervolgens krijg je de vraag 'wat zou je
voor elkaar krijgen in een andere auto?', en dan geef ik een
eerlijk antwoord. Ik heb echter ook gezegd dat zoiets natuurlijk
niet gaat gebeuren en dat er dus ook geen reden is om erover te
gaan speculeren." "Ik werk met Red Bull om de auto wat prettiger te
maken om mee te rijden en om hem competitiever te maken. Dan wordt
het ook leuker om vervolgens te proberen de sweetspot van de auto
te vinden."