Verstappen op grote achterstand gezet in tweede training GP Bahrein
Het circuit van Bahrein is natuurlijk bekend terrein voor de
coureurs, aangezien ze hier een kleine maand geleden nog drie
testdagen verreden. Die dagen stonden bol van de bizarre
incidenten, zoals een bus op de baan en een enorme stroomstoring.
Zo raar werd het niet in de tweede vrije training, maar Aston
Martin leek er wel op gebrand om die standaard aan te tikken.
Terwijl Fernando Alonso rustig door de bocht reed, had hij ineens
een stuur in handen dat overduidelijk niet meer vast zat aan de
auto. Gelukkig wist Alonso de auto wel zonder al te veel problemen
naar de pits te brengen, dus de sessie werd niet onderbroken. Dat
gaf ons de kans voor de eerste reeks snelle rondes. Max Verstappen
mocht daar heel even genieten van het feit dat hij eerste stond,
maar daar had McLaren een andere mening over. Lando Norris ging zes
tienden sneller en Oscar Piastri ging daar nog weer anderhalf
tiende onder. Dat was een startsignaal voor de rest van de coureurs
om ook onder de tijd van Verstappen te duiken. De beide
Mercedessen, de Ferrari van Charles Leclerc, en de Racing Bulls van
Isack Hadjar stonden even later allemaal tussen Verstappen en de
twee McLarens. Voor Red Bull werd het verder een sessie om van te
leren. Verstappen meldde meerdere keren dat dingen niet werkten
zoals gehoopt in de auto. Yuki Tsunoda zette geen goede tijd neer,
maar droeg zeker bij aan het verzamelen van informatie waar de
technici en simulatorcoureurs zich de komende 48 uur over mogen
buigen. Die mogen flink aan de slag van Verstappen, want richting
het einde liet hij zich kritisch uit tegen het team. "Dit voelt
nutteloos, ik heb totaal geen grip."
coureurs, aangezien ze hier een kleine maand geleden nog drie
testdagen verreden. Die dagen stonden bol van de bizarre
incidenten, zoals een bus op de baan en een enorme stroomstoring.
Zo raar werd het niet in de tweede vrije training, maar Aston
Martin leek er wel op gebrand om die standaard aan te tikken.
Terwijl Fernando Alonso rustig door de bocht reed, had hij ineens
een stuur in handen dat overduidelijk niet meer vast zat aan de
auto. Gelukkig wist Alonso de auto wel zonder al te veel problemen
naar de pits te brengen, dus de sessie werd niet onderbroken. Dat
gaf ons de kans voor de eerste reeks snelle rondes. Max Verstappen
mocht daar heel even genieten van het feit dat hij eerste stond,
maar daar had McLaren een andere mening over. Lando Norris ging zes
tienden sneller en Oscar Piastri ging daar nog weer anderhalf
tiende onder. Dat was een startsignaal voor de rest van de coureurs
om ook onder de tijd van Verstappen te duiken. De beide
Mercedessen, de Ferrari van Charles Leclerc, en de Racing Bulls van
Isack Hadjar stonden even later allemaal tussen Verstappen en de
twee McLarens. Voor Red Bull werd het verder een sessie om van te
leren. Verstappen meldde meerdere keren dat dingen niet werkten
zoals gehoopt in de auto. Yuki Tsunoda zette geen goede tijd neer,
maar droeg zeker bij aan het verzamelen van informatie waar de
technici en simulatorcoureurs zich de komende 48 uur over mogen
buigen. Die mogen flink aan de slag van Verstappen, want richting
het einde liet hij zich kritisch uit tegen het team. "Dit voelt
nutteloos, ik heb totaal geen grip."