Verstappen glashelder over flexwing McLaren: "Dat heb ik niet gezegd"
De flexende achtervleugel van McLaren blijft een veelbesproken
onderwerp in de Formule 1. Na de Grand Prix van Japan doken er
beelden op van die achtervleugel, waar duidelijk te zien was dat
die vleugel boog. En dat terwijl de FIA de regels rondom de
achtervleugels de afgelopen tijd meerdere keren heeft aangescherpt.
Hoe kijkt Max Verstappen er eigenlijk naar? "Ik kan er sowieso niet
zoveel van maken. Uiteindelijk is het niet aan mij, wat daar
allemaal gebeurt. Iedereen probeert altijd de limieten van de
reglementen op te zoeken en dat is natuurlijk iedereen zijn goed
recht. Uiteindelijk is het dan aan de FIA om te zeggen: dit mag, of
niet", zo vertelt Verstappen bij Viaplay . Als de verslaggever
vervolgens stelt dat het wel goed is dat McLaren de limieten van de
reglementen opzoekt, weet Verstappen niet hoe snel hij daar weer op
moet reageren. "Ik heb ook niet gezegd dat het niet goed is. En nu
is het natuurlijk aan de FIA, ook voor de toekomst, om aan iedereen
duidelijk te laten weten hoeveel er mag en hoeveel niet." Wordt er
dan nog wat druk op de FIA gezet? "Ik weet het niet. In ieder geval
niet vanuit mijn kant", zo zijn de slotwoorden van de viervoudig
wereldkampioen.
onderwerp in de Formule 1. Na de Grand Prix van Japan doken er
beelden op van die achtervleugel, waar duidelijk te zien was dat
die vleugel boog. En dat terwijl de FIA de regels rondom de
achtervleugels de afgelopen tijd meerdere keren heeft aangescherpt.
Hoe kijkt Max Verstappen er eigenlijk naar? "Ik kan er sowieso niet
zoveel van maken. Uiteindelijk is het niet aan mij, wat daar
allemaal gebeurt. Iedereen probeert altijd de limieten van de
reglementen op te zoeken en dat is natuurlijk iedereen zijn goed
recht. Uiteindelijk is het dan aan de FIA om te zeggen: dit mag, of
niet", zo vertelt Verstappen bij Viaplay . Als de verslaggever
vervolgens stelt dat het wel goed is dat McLaren de limieten van de
reglementen opzoekt, weet Verstappen niet hoe snel hij daar weer op
moet reageren. "Ik heb ook niet gezegd dat het niet goed is. En nu
is het natuurlijk aan de FIA, ook voor de toekomst, om aan iedereen
duidelijk te laten weten hoeveel er mag en hoeveel niet." Wordt er
dan nog wat druk op de FIA gezet? "Ik weet het niet. In ieder geval
niet vanuit mijn kant", zo zijn de slotwoorden van de viervoudig
wereldkampioen.