Mercedes formuleert doel, maar weet beter: "Dat zou dom zijn"

Na vier races in 2025 staat Mercedes er prima voor. Het team uit
Brackley heeft 93 punten in het constructeurskampioenschap en staat
zodoende op P2, met Red Bull en Ferrari achter zich. Bovendien
mocht George Russell al drie keer het podium betreden en vindt hij
zichzelf terug op P4 in de strijd om de wereldtitel bij de
coureurs. Hij staat slechts veertien punten achter op leider Lando
Norris. Mercedes-teambaas Toto Wolff blikt terug op de race in
Bahrein. "Bahrein was een bewogen race. George vocht zich door de
verschillende defecten aan zijn auto heen, om uiteindelijk P2 te
pakken. Het was zijn derde podium van het seizoen voor het team.
Het was een fantastische race van hem onder grote druk, geholpen
door de kalme input voor het oplossen van de problemen vanuit het
team. We zijn hard aan het werk om te begrijpen wat de oorzaak was
van de problemen die we hadden, om een herhaling in de toekomst te
voorkomen", zo vertelt Wolff in een persbericht van Mercedes. "Voor
Kimi Antonelli was Bahrein een belangrijk deel van de leercurve.
Hij liet het hele weekend zien dat hij het tempo had om mee te doen
voor een plek in de top vijf. In de openingsronde raakte hij echter
uit positie en toen hij zich in de eerste twee stints terugvocht,
hadden zijn banden het zwaar te verduren. Toen hij overstapte op
een andere strategie, had hij pech met de timing van de safety car
en onze keuzes gaven hem niet de kans om terug te vechten naar de
punten." De Mercedes-teambaas vervolgt: "Gezien zijn prestaties tot
nu toe was het makkelijk om te vergeten dat Kimi nog maar aan het
begin van zijn F1-carrière staat. Bahrein zal een belangrijke
mijlpaal blijken in zijn verdere ontwikkeling", waarna hij zijn
blik richt op de race in Jeddah. "We gaan nu naar Saoedi-Arabië
voor de laatste race in deze triple header. Hoewel onze prestaties
in Bahrein bemoedigend waren, vormt Jeddah een andere uitdaging. We
gaan van een circuit dat zwaar was voor de achterbanden naar een
circuit dat wat meer vergt van de voorbanden, met verschillende
hoge en middelhoge snelheidssecties. Het zou dom zijn om de
waarschijnlijke volgorde te voorspellen, maar we streven er opnieuw
naar om voor het podium te vechten", zo sluit Wolff af.

Top Headlines

Oudere Top Headlines