Horner wijst verbeterpunt auto Verstappen aan
Daar waar Max Verstappen in Japan nog op zeer knappe wijze de
kwalificatie en de race naar zijn hand kon zetten, was dat in
Bahrein zeker niet het geval. De viervoudig wereldkampioen was niet
vooruit te branden in de Red Bull RB21 en moest het uiteindelijk
met P6 doen. Er waren onder meer problemen met de balans van de
auto, er was te weinig grip en daar kwamen de problemen met de
remmen en de pitstops nog bij. Red Bull-teambaas Christian Horner
heeft wel een idee waar in ieder geval een deel van de problemen
zit. "Ik denk dat het duidelijk is dat we begrijpen wat het
probleem is, maar het gaat om het implementeren van de oplossing.
Het gaat om de fase van het insturen naar het midden van de bocht,
dat moet worden aangepakt", zo vertelt Horner tegenover onder meer
RacingNews365. "Zo moet hem (Verstappen, red.) de mogelijkheid, de
grip en het vertrouwen worden gegeven, die nodig zijn om snelheid
mee te nemen bij het ingaan van de bochten. Het is in feite een
kwestie van de aerodynamica. We moeten hem die grip kunnen geven."
Horner vervolgt: "We moeten het gewoon uitpluizen en dan krijg je
een grote balansverschuiving. En hoe deze auto's werken met de
voor- en achtervleugels... Het gaat erom om dat allemaal te
ontrafelen en de auto tot rust te brengen."
kwalificatie en de race naar zijn hand kon zetten, was dat in
Bahrein zeker niet het geval. De viervoudig wereldkampioen was niet
vooruit te branden in de Red Bull RB21 en moest het uiteindelijk
met P6 doen. Er waren onder meer problemen met de balans van de
auto, er was te weinig grip en daar kwamen de problemen met de
remmen en de pitstops nog bij. Red Bull-teambaas Christian Horner
heeft wel een idee waar in ieder geval een deel van de problemen
zit. "Ik denk dat het duidelijk is dat we begrijpen wat het
probleem is, maar het gaat om het implementeren van de oplossing.
Het gaat om de fase van het insturen naar het midden van de bocht,
dat moet worden aangepakt", zo vertelt Horner tegenover onder meer
RacingNews365. "Zo moet hem (Verstappen, red.) de mogelijkheid, de
grip en het vertrouwen worden gegeven, die nodig zijn om snelheid
mee te nemen bij het ingaan van de bochten. Het is in feite een
kwestie van de aerodynamica. We moeten hem die grip kunnen geven."
Horner vervolgt: "We moeten het gewoon uitpluizen en dan krijg je
een grote balansverschuiving. En hoe deze auto's werken met de
voor- en achtervleugels... Het gaat erom om dat allemaal te
ontrafelen en de auto tot rust te brengen."