Red Bull verrast met grote update voor Verstappen
Red Bull is van plan om in Jeddah een uitgebreid upgradepakket voor
de RB21 te introduceren, zo heeft RacingNews365 begrepen. Het
betreft voornamelijk wijzigingen die niet zichtbaar zijn. Afgezien
van de logische wijzigingen voor het snelle stratencircuit in
Saoedi-Arabië, denk aan weinig downforce en lage rijhoogtes,
bevinden de belangrijke ontwikkelingen zich bij de vloer. Het
centrale deel van de vloer zal anders zijn, vooral waar het midden
van de vloer aansluit op de Venturi-kanalen aan de zijkant. Dit
zorgt voor een ander drukmanagement onder de auto, wat functioneel
is om de aerodynamische druk naar achteren te verplaatsen. Naast de
aerodynamische wijzigingen worden ook de sidepods aangepast om de
innerlijke vloeistofdynamica te vereenvoudigen. Daarnaast is het
doel om gedeeltelijk te kunnen spelen met de gewichtsverdeling
binnen de kleine grenzen van de reglementen. Het lijkt erop dat er
bij de RB21 een mismatch is tussen de aerodynamische configuratie
en de dynamische eigenschappen, met als gevolg dat er balans- en
performanceproblemen ontstaan. Tegelijkertijd gelooft Red Bull dat
de pure performance kan worden verbeterd met het
ontwikkelingsprogramma van de engineers. Saoedi-Arabië staat garant
voor de eerste van drie ontwikkelingsstappen. In Miami wordt een
nieuwe update verwacht, waarna er ook in Imola weer wijzigingen
worden doorgevoerd. Red Bull gaat all-in om te herstellen en een
stabiele auto te bieden binnen drie races.
de RB21 te introduceren, zo heeft RacingNews365 begrepen. Het
betreft voornamelijk wijzigingen die niet zichtbaar zijn. Afgezien
van de logische wijzigingen voor het snelle stratencircuit in
Saoedi-Arabië, denk aan weinig downforce en lage rijhoogtes,
bevinden de belangrijke ontwikkelingen zich bij de vloer. Het
centrale deel van de vloer zal anders zijn, vooral waar het midden
van de vloer aansluit op de Venturi-kanalen aan de zijkant. Dit
zorgt voor een ander drukmanagement onder de auto, wat functioneel
is om de aerodynamische druk naar achteren te verplaatsen. Naast de
aerodynamische wijzigingen worden ook de sidepods aangepast om de
innerlijke vloeistofdynamica te vereenvoudigen. Daarnaast is het
doel om gedeeltelijk te kunnen spelen met de gewichtsverdeling
binnen de kleine grenzen van de reglementen. Het lijkt erop dat er
bij de RB21 een mismatch is tussen de aerodynamische configuratie
en de dynamische eigenschappen, met als gevolg dat er balans- en
performanceproblemen ontstaan. Tegelijkertijd gelooft Red Bull dat
de pure performance kan worden verbeterd met het
ontwikkelingsprogramma van de engineers. Saoedi-Arabië staat garant
voor de eerste van drie ontwikkelingsstappen. In Miami wordt een
nieuwe update verwacht, waarna er ook in Imola weer wijzigingen
worden doorgevoerd. Red Bull gaat all-in om te herstellen en een
stabiele auto te bieden binnen drie races.