Aston Martin-teambaas: "Newey reageert niet op e-mails"
Aston Martin is momenteel flinke stappen aan het zetten om een
topteam te worden. Op de baan is daar niet bijzonder veel van te
merken (het team staat zevende bij de constructeurs) maar achter de
schermen wordt er flink gesleuteld aan de organisatie. De grootste
verandering is waarschijnlijk de komst van Adrian Newey, die
afgelopen maand officieel begon bij het team. Het is een flinke
opsteker voor Aston Martin, want de auto's van Newey zijn in totaal
goed geweest voor 26 titels. Maar die invloed van Newey begint
volgend jaar pas, bij het ingaan van het nieuwe reglement. Teambaas
Andy Cowell legt aan AS uit dat Newey daar ook volledig op
toegespitst is. "Hij is een ontwerper. Een van de besten. Vanaf de
eerste dag hebben we zijn werkomgeving voorbereid, hij kwam binnen
en ging naar vergaderingen over de nieuwe regels, over de concepten
waaraan we hadden gewerkt. We wezen hem op alle deadlines voor het
indienen van informatie voor de productie van deze auto. Hij ging
meteen aan de slag met ingenieurs om schetsen te maken op zijn
tekentafel." "Hij zit in die ontwerpcyclus om fundamentele
onderdelen van de auto te ontwerpen. Negentig procent van de
creatie van een auto vindt plaats in de fabriek en dat is waar we
Adrian willen hebben. Hij heeft zijn kantoor, iedereen die
langsloopt zegt dat als ze hem zien, hij altijd aan het tekenen is
op het whiteboard. Natuurlijk, hij gaat niet naar vergaderingen,
hij beantwoordt geen e-mails, hij is gewoon bezig met het
samenstellen van een snelle auto. En dat proces steunen we
allemaal."
topteam te worden. Op de baan is daar niet bijzonder veel van te
merken (het team staat zevende bij de constructeurs) maar achter de
schermen wordt er flink gesleuteld aan de organisatie. De grootste
verandering is waarschijnlijk de komst van Adrian Newey, die
afgelopen maand officieel begon bij het team. Het is een flinke
opsteker voor Aston Martin, want de auto's van Newey zijn in totaal
goed geweest voor 26 titels. Maar die invloed van Newey begint
volgend jaar pas, bij het ingaan van het nieuwe reglement. Teambaas
Andy Cowell legt aan AS uit dat Newey daar ook volledig op
toegespitst is. "Hij is een ontwerper. Een van de besten. Vanaf de
eerste dag hebben we zijn werkomgeving voorbereid, hij kwam binnen
en ging naar vergaderingen over de nieuwe regels, over de concepten
waaraan we hadden gewerkt. We wezen hem op alle deadlines voor het
indienen van informatie voor de productie van deze auto. Hij ging
meteen aan de slag met ingenieurs om schetsen te maken op zijn
tekentafel." "Hij zit in die ontwerpcyclus om fundamentele
onderdelen van de auto te ontwerpen. Negentig procent van de
creatie van een auto vindt plaats in de fabriek en dat is waar we
Adrian willen hebben. Hij heeft zijn kantoor, iedereen die
langsloopt zegt dat als ze hem zien, hij altijd aan het tekenen is
op het whiteboard. Natuurlijk, hij gaat niet naar vergaderingen,
hij beantwoordt geen e-mails, hij is gewoon bezig met het
samenstellen van een snelle auto. En dat proces steunen we
allemaal."