Marko geeft positieve Red Bull-update: "Dan absoluut competitief"

Daar waar Red Bull tijdens de Grand Prix van Bahrein niet verder
kwam dan P6 en P9, is het gevoel bij de renstal uit Milton Keynes
na de race in Jeddah een stuk positiever. Verstappen eindigde op P2
en had de race misschien kunnen winnen, terwijl Yuki Tsunoda
uitviel na een vroege touché met de Alpine van Pierre Gasly. Helmut
Marko is in ieder geval een blij man. "Laten we ons richten op het
positieve: vooral na het moeilijke weekend in Bahrein was er een
groot gevoel van opluchting binnen het team, over hoe goed het ging
in Jeddah. Deze competitiviteit kwam ook een beetje als een
verrassing voor ons. We hadden niet verwacht dat we de overhand
zouden hebben tegen McLaren. Daar leek het vrijdag ook zeker niet
op", zo vertelt Marko in zijn column bij Speedweek . "De duidelijke
verbetering ten opzichte van Bahrein is te danken aan verschillende
factoren. We zijn op het gebied van setup de goede kant op gegaan
en het is opnieuw gebleken: het is moeilijk om de juiste setup te
vinden met onze auto, maar als we het beste werkvenster weten te
vinden, is de auto absoluut competitief", zo deelt de Oostenrijker
positief nieuws mee. "Als het niet lukt, zoals in Bahrein, dan
schommelen we rond de zesde plaats." Marko vervolgt: "De
verbetering had ook te maken met de eigenschappen van het circuit:
in Bahrein zijn er vooral mediumsnelheidsbochten en is er erg ruw
asfalt. Jeddah is compleet anders met zeer snelle en vloeiende
bochten en asfalt dat nauwelijks bandenslijtage veroorzaakt. Het
viel op dat de coureurs tijdens de race ook nauwelijks klaagden
over de banden. De coureurs konden grotendeels volle bak rijden."
"Na de GP van Bahrein zeiden we dat Red Bull Racing de aanpak
tijdens de trainingen moest herzien. Dit is in Jeddah al
doorgevoerd, bijvoorbeeld door de kwalificatiesimulaties
realistischer te maken en ons zo een betere indicatie te geven van
waar we staan. Het is op dit moment onze taak om een breder
werkvenster voor onze raceauto te ontwikkelen. En ook om bepaalde
zwakke punten van de auto te verminderen voor de races in Europa,
en zo de basissnelheid van de auto te verbeteren", zo sluit de Red
Bull-adviseur af.

Top Headlines

Oudere Top Headlines