Meer kritiek op Verstappen: 'Met alle respect Max, dat was behoorlijk stom'
Max Verstappen heeft met zijn opmerking over Ferrari voor grote ophef gezorgd. Eerder sloegen bij het Italiaanse sportblad Autosprint al alle stoppen door ten gevolge van de beschuldiging aan het adres van zijn concurrenten. Ook het Duitse Auto Motor und Sport uit nu kritiek op de praatgrage Nederlander.
Er wordt natuurlijk ingezoomd op zijn aanname dat Ferrari aan het valsspelen was. AMuS-analyticus Michael Schmidt vindt het een bijzonder voorbarige conclusie: 'Met alle respect Max, dat was behoorlijk dom. Het is te vroeg om tot een dergelijke conclusie te komen. Met name meteen na de race.'
'Wat heeft de Grand Prix van Amerika ons verteld over Ferrari? Helemaal niets. Sebastian Vettel kwam helemaal niet in de race na het probleem met zijn achterwielophanging en Charles Leclerc was de gehele race zoekende naar grip. Op de rechte stukken verloor Ferrari geen tijd, wel in de bochten', vervolgt Schmidt.
Prestaties Ferrari in Amerika geanalyseerd
De Duitser analyseert de precieze reden waarom Ferrari zoveel snelheid miste in Amerika. Waar de Italianen op andere circuits soms wel 0.7s op de rechte stukken wonnen, zag het er in Austin minder rooskleurig uit: 'Ferrari moest met meer downforce rijden omdat ze over een ronde én in de longruns geen sterke sectoren neerzetten.' (Foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)
'Daarnaast was de bandenslijtage verschrikkelijk vergeleken met die van Red Bull en Mercedes. Bovendien was de kwalificatie van Ferrari uitstekend. Had Charles Leclerc een perfecte kwalificatieronde neer kunnen zetten, dan had hij de tijd van Valtteri Bottas kunnen verbeteren', concludeert Schmidt. (Foto: Red Bull Content Pool/Getty Images)
