Waarom de nieuwe vloer van Red Bull helemaal geen nieuwe vloer is

In Saoedi-Arabië hoorden we namelijk al dat de vloer nieuw was,
maar omdat de veranderingen niet zichtbaar waren, was het team niet
verplicht om de nieuwe onderdelen op te geven. Hier in Miami echter
zijn de schotten van de Venturi-kanalen vóór de vloer ook veranderd
en dat zijn wel degelijk zichtbare elementen. Het is dus in alle
opzichten dezelfde vloer die in Saoedi-Arabië werd geïntroduceerd
met het verschil van de nieuwe schotten aan de voorkant, die de
wijziging van de vloer in twee etappes compleet maken. Dit is een
aanpassing die gericht is op het bepalen van verschillende
drukniveaus onder de auto en vooral het volume van de
Venturi-kanalen ter hoogte van het gebied vóór de achterwielen. Dit
zijn allemaal veranderingen die voorafgaan aan een volgende stap
die gepland staat voor de GP Emilia Romagna. Het doel is natuurlijk
om de auto competitief te maken in een breder scala aan
omstandigheden en dus op verschillende circuits. Geen gemakkelijke
uitdaging, want karakter van deze auto lijkt een sterke dosis
inconsistentie te behouden, wat wordt benadrukt door de
moeilijkheden die Yuki Tsunoda ondervindt ten opzichte van Max
Verstappen, nog steeds de enige coureur die het grillige gedrag van
de auto onder controle heeft.

Top Headlines

Oudere Top Headlines