Horner reageert op Red Bull-vraag van 'één miljoen': "Een hoofdbreker"
Daar waar de Red Bull RB21 misschien op basis van de snelheid de
vierde auto op de grid is, weet Max Verstappen er telkens meer uit
te halen. De Nederlander wist zijn auto al op pole te zetten in
Japan en Saoedi-Arabië en hij wist de race op Suzuka ook te winnen.
Verstappen stijgt telkens boven zijn materiaal uit en daardoor is
zijn achterstand op kampioenschapsleider Oscar Piastri 'maar' 12
punten. Red Bull kwam goed voor de dag tijdens het laatste
raceweekend in Jeddah, waar Verstappen als tweede finishte. Maar
begrijpt het team onder leiding van Christian Horner nu ook echt
meer van de RB21? En zien we dan ook meer van dit soort prestaties?
"Dat is de vraag van één miljoen dollar waar volgens mij niemand
echt een antwoord op heeft. Ik denk dat we de RB21 wel veel beter
beginnen te begrijpen, net als waar we de auto moeten verbeteren.
Daar werken we hard aan en het hele team is daar erg op gefocust",
zo begint Horner aan zijn verhaal in de podcast The Inside Track .
"En dan komen er nog een aantal races aan die fascinerend zullen
zijn. Miami wordt weer een race in warme omstandigheden, die
theoretisch in het voordeel van de McLarens zou moeten zijn. En dan
komen we terug in Europa. Laten we het dus eens bekijken." Horner
erkent dat de lastige openingsfase bij Red Bull voor hoofdbrekens
heeft gezorgd. "Ik denk dat het voor het technische team een
hoofdbreker is geweest. Ze hebben geweldig werk geleverd door de
afstellingen tijdens het weekend te perfectioneren en echt
vooruitgang te boeken. Het waren veel grotere veranderingen dan we
de afgelopen jaren gewend waren, om tot dat punt te komen. De auto
is tot nu toe in dit seizoen een beetje een diva geweest. Nu we
elkaar beter leren kennen en er subtiel updates op de auto komen in
de komende races, zullen we een meer voorspelbare auto hebben en
een betere balans." Voordeel Is het uiteindelijk genoeg om
Verstappen in staat te stellen om zijn vijfde wereldtitel te
pakken? "Dat zal alleen de stand aan het einde van het jaar
uitwijzen. Er moet nog veel worden geracet en we zitten nog niet
eens op een kwart van het seizoen. Om na vijf races twaalf punten
achterstand te hebben bij de coureurs, met een paar polepositions,
één zege en een paar tweede plaatsen... Met wat we achter de rug
hebben, is dat niet slecht." "Nu komt het erop aan om performance
op de auto te zetten en om een aantal ondeugden aan te pakken. We
hebben natuurlijk ook een belangrijke verandering in Barcelona, als
de voorvleugels zich aanzienlijk anders gaan gedragen. Of dat in
het voordeel is van sommigen of in het nadeel van anderen, zal
alleen de tijd leren." Ook al is de Red Bull momenteel zeker niet
de beste auto, Verstappen staat dus slechts 12 punten achter de
leider in het kampioenschap. "Dat is echt bemoedigend. En ik denk
dat we de performance van de auto dus nog moeten verbeteren. Ons
voordeel is dat Max onze voornaamste hoop is voor het
rijderskampioenschap. Alle aandacht is wat dat betreft op hem
gericht, terwijl McLaren twee nummer één coureurs heeft, die
uiteindelijk punten van elkaar afsnoepen. Dat voegt een andere
dynamiek toe. En natuurlijk zijn Mercedes en Ferrari ook niet ver
weg. Als deze auto's zich blijven ontwikkelen, kan het de komende
races erg spannend worden", zo sluit Horner af.
vierde auto op de grid is, weet Max Verstappen er telkens meer uit
te halen. De Nederlander wist zijn auto al op pole te zetten in
Japan en Saoedi-Arabië en hij wist de race op Suzuka ook te winnen.
Verstappen stijgt telkens boven zijn materiaal uit en daardoor is
zijn achterstand op kampioenschapsleider Oscar Piastri 'maar' 12
punten. Red Bull kwam goed voor de dag tijdens het laatste
raceweekend in Jeddah, waar Verstappen als tweede finishte. Maar
begrijpt het team onder leiding van Christian Horner nu ook echt
meer van de RB21? En zien we dan ook meer van dit soort prestaties?
"Dat is de vraag van één miljoen dollar waar volgens mij niemand
echt een antwoord op heeft. Ik denk dat we de RB21 wel veel beter
beginnen te begrijpen, net als waar we de auto moeten verbeteren.
Daar werken we hard aan en het hele team is daar erg op gefocust",
zo begint Horner aan zijn verhaal in de podcast The Inside Track .
"En dan komen er nog een aantal races aan die fascinerend zullen
zijn. Miami wordt weer een race in warme omstandigheden, die
theoretisch in het voordeel van de McLarens zou moeten zijn. En dan
komen we terug in Europa. Laten we het dus eens bekijken." Horner
erkent dat de lastige openingsfase bij Red Bull voor hoofdbrekens
heeft gezorgd. "Ik denk dat het voor het technische team een
hoofdbreker is geweest. Ze hebben geweldig werk geleverd door de
afstellingen tijdens het weekend te perfectioneren en echt
vooruitgang te boeken. Het waren veel grotere veranderingen dan we
de afgelopen jaren gewend waren, om tot dat punt te komen. De auto
is tot nu toe in dit seizoen een beetje een diva geweest. Nu we
elkaar beter leren kennen en er subtiel updates op de auto komen in
de komende races, zullen we een meer voorspelbare auto hebben en
een betere balans." Voordeel Is het uiteindelijk genoeg om
Verstappen in staat te stellen om zijn vijfde wereldtitel te
pakken? "Dat zal alleen de stand aan het einde van het jaar
uitwijzen. Er moet nog veel worden geracet en we zitten nog niet
eens op een kwart van het seizoen. Om na vijf races twaalf punten
achterstand te hebben bij de coureurs, met een paar polepositions,
één zege en een paar tweede plaatsen... Met wat we achter de rug
hebben, is dat niet slecht." "Nu komt het erop aan om performance
op de auto te zetten en om een aantal ondeugden aan te pakken. We
hebben natuurlijk ook een belangrijke verandering in Barcelona, als
de voorvleugels zich aanzienlijk anders gaan gedragen. Of dat in
het voordeel is van sommigen of in het nadeel van anderen, zal
alleen de tijd leren." Ook al is de Red Bull momenteel zeker niet
de beste auto, Verstappen staat dus slechts 12 punten achter de
leider in het kampioenschap. "Dat is echt bemoedigend. En ik denk
dat we de performance van de auto dus nog moeten verbeteren. Ons
voordeel is dat Max onze voornaamste hoop is voor het
rijderskampioenschap. Alle aandacht is wat dat betreft op hem
gericht, terwijl McLaren twee nummer één coureurs heeft, die
uiteindelijk punten van elkaar afsnoepen. Dat voegt een andere
dynamiek toe. En natuurlijk zijn Mercedes en Ferrari ook niet ver
weg. Als deze auto's zich blijven ontwikkelen, kan het de komende
races erg spannend worden", zo sluit Horner af.