Schumacher schrijft Red Bull af: "Ze hebben de plank misgeslagen"
Even leek Max Verstappen nog een rol van betekenis te kunnen gaan
spelen in de Grand Prix van Miami. De Nederlander behield de
leiding tijdens de start en hield een tijdje de beide
McLaren-coureurs achter zich. Helaas voor Verstappen waren Oscar
Piastri en Lando Norris hem na twintig rondes voorbij en sloten ze
uiteindelijk de race af met meer dan 35 seconden voorsprong op de
Red Bull-coureur. Teamgenoot Yuki Tsunoda eindigde uiteindelijk als
tiende. Voormalig F1-coureur Ralf Schumacher, die tevens als
analist werkt voor Sky Sports Germany, was aangenaam verrast door
het feit dat Verstappen nog zo lang de leiding wist te behouden.
"Het was sowieso langer en beter dan verwacht, maar ja,
uiteindelijk pakt het dan zo uit. Het positieve was denk ik
Tsunoda. Zijn racetempo was niet slecht vergeleken met Max. Dus dat
is mooi. Dat is ook wel belangrijk voor hem, want zo makkelijk is
het niet", zo tekent Schumacher op in de Sky Sports-podcast . Daar
houden de lovende woorden van Schumacher voor de Red Bull-formatie
echter wel op. "En dan het team... Volgens mij hopen zij volledig
op Imola (en de update daar, red.). Ik geloof het niet zo. Ik kan
me bijna niet voorstellen dat dat het dit jaar nog goed komt. Maar
we gaan het zien. Het zou natuurlijk wel erg spannend zijn voor het
WK als ze nog weer terugkomen." De RB21 is een auto die al het hele
jaar geplaagd wordt door de nodige problemen. Afgelopen weekend
klaagde Verstappen bijvoorbeeld weer over de wispelturige remmen in
de auto. Schumacher heeft er dan ook een hard hoofd in dat een
update alles recht kan trekken. "Ik denk dat ze in de winter de
plank mis hebben geslagen en ik kan me dan ook niet voorstellen
waar het nu ineens vandaan zou moeten komen. Er zijn af en toe
circuits die beter bij de auto passen. En Max Verstappen die het
nog redt met zijn extra klasse. In Japan zaten de auto en coureur
er goed bij, maar dat was het dan ook wel zo'n beetje. Ik heb
zelden meegemaakt dat een team zo veel problemen heeft en zich dan
in de loop van het jaar weer terugknokt. Ze hebben het concept van
dit moment gewoon niet goed door. En ik denk dat technisch
directeur Pierre Wache iemand is die in theorie de perfecte auto
heeft, maar nog steeds niet in staat is om auto en coureur te
verenigen."
spelen in de Grand Prix van Miami. De Nederlander behield de
leiding tijdens de start en hield een tijdje de beide
McLaren-coureurs achter zich. Helaas voor Verstappen waren Oscar
Piastri en Lando Norris hem na twintig rondes voorbij en sloten ze
uiteindelijk de race af met meer dan 35 seconden voorsprong op de
Red Bull-coureur. Teamgenoot Yuki Tsunoda eindigde uiteindelijk als
tiende. Voormalig F1-coureur Ralf Schumacher, die tevens als
analist werkt voor Sky Sports Germany, was aangenaam verrast door
het feit dat Verstappen nog zo lang de leiding wist te behouden.
"Het was sowieso langer en beter dan verwacht, maar ja,
uiteindelijk pakt het dan zo uit. Het positieve was denk ik
Tsunoda. Zijn racetempo was niet slecht vergeleken met Max. Dus dat
is mooi. Dat is ook wel belangrijk voor hem, want zo makkelijk is
het niet", zo tekent Schumacher op in de Sky Sports-podcast . Daar
houden de lovende woorden van Schumacher voor de Red Bull-formatie
echter wel op. "En dan het team... Volgens mij hopen zij volledig
op Imola (en de update daar, red.). Ik geloof het niet zo. Ik kan
me bijna niet voorstellen dat dat het dit jaar nog goed komt. Maar
we gaan het zien. Het zou natuurlijk wel erg spannend zijn voor het
WK als ze nog weer terugkomen." De RB21 is een auto die al het hele
jaar geplaagd wordt door de nodige problemen. Afgelopen weekend
klaagde Verstappen bijvoorbeeld weer over de wispelturige remmen in
de auto. Schumacher heeft er dan ook een hard hoofd in dat een
update alles recht kan trekken. "Ik denk dat ze in de winter de
plank mis hebben geslagen en ik kan me dan ook niet voorstellen
waar het nu ineens vandaan zou moeten komen. Er zijn af en toe
circuits die beter bij de auto passen. En Max Verstappen die het
nog redt met zijn extra klasse. In Japan zaten de auto en coureur
er goed bij, maar dat was het dan ook wel zo'n beetje. Ik heb
zelden meegemaakt dat een team zo veel problemen heeft en zich dan
in de loop van het jaar weer terugknokt. Ze hebben het concept van
dit moment gewoon niet goed door. En ik denk dat technisch
directeur Pierre Wache iemand is die in theorie de perfecte auto
heeft, maar nog steeds niet in staat is om auto en coureur te
verenigen."