Brundle: "Verstappen klapte uit de school over Russell"
George Russell deed goede zaken tijdens de Grand Prix van Miami.
Waar de Brit tijdens de sprintrace en de kwalificatie nog een
beetje leek te worstelen, kwam hij in de Grand Prix als derde over
de eindstreep om zo zijn vierde podium van het jaar op te eisen.
Daarmee staat Russell nog maar zes punten achter Max Verstappen in
het wereldkampioenschap. Verstappen probeerde in de slotfase nog
voorbij te gaan aan Russell, maar kwam niet dicht genoeg in de
buurt om het laatste podiumplekje af te pakken van de
Mercedes-coureur. Analist en voormalig F1-coureur Martin Brundle
was dan ook onder de indruk van Russell, zo schrijft hij in zijn
column voor Sky Sports . "Russell had het hele weekend al moeite en
leek een paar tienden aan snelheid te missen. Maar hij hield zijn
hoofd, auto en banden koel en dankzij zijn goede snelheid en een
mazzeltje met een goed getimede pitstop, veroverde hij weer een
podium. Wat hem nog bijna onderuit haalde, was een nare buikkramp
in de laatste vijftien rondes." De reden dat Russell voor
Verstappen zat, valt vooral te verklaren door het feit dat Russell
zijn pitstop maakte tijdens een virtual safety car, waardoor
Verstappen een stuk langzamer moest rijden. Verstappen klaagde over
de radio nog dat Russell niet genoeg vertraagde tijdens de virtual
safety car. "Russell had het voordeel van die pitstop onder de
virtual safety car en schoof op naar de derde plaats", analyseert
Brundle. "Maar Max Verstappen ging het hem zeker niet makkelijk
maken in de slotfase en klapte zelfs uit de school dat George niet
genoeg had afgeremd, toen ze langs de gele vlag reden. Red Bull
probeerde dit na de race nog te laten escaleren met een officieel
protest, maar de stewards wezen dat af door te zeggen: 'het protest
is afgewezen en ongefundeerd'."
Waar de Brit tijdens de sprintrace en de kwalificatie nog een
beetje leek te worstelen, kwam hij in de Grand Prix als derde over
de eindstreep om zo zijn vierde podium van het jaar op te eisen.
Daarmee staat Russell nog maar zes punten achter Max Verstappen in
het wereldkampioenschap. Verstappen probeerde in de slotfase nog
voorbij te gaan aan Russell, maar kwam niet dicht genoeg in de
buurt om het laatste podiumplekje af te pakken van de
Mercedes-coureur. Analist en voormalig F1-coureur Martin Brundle
was dan ook onder de indruk van Russell, zo schrijft hij in zijn
column voor Sky Sports . "Russell had het hele weekend al moeite en
leek een paar tienden aan snelheid te missen. Maar hij hield zijn
hoofd, auto en banden koel en dankzij zijn goede snelheid en een
mazzeltje met een goed getimede pitstop, veroverde hij weer een
podium. Wat hem nog bijna onderuit haalde, was een nare buikkramp
in de laatste vijftien rondes." De reden dat Russell voor
Verstappen zat, valt vooral te verklaren door het feit dat Russell
zijn pitstop maakte tijdens een virtual safety car, waardoor
Verstappen een stuk langzamer moest rijden. Verstappen klaagde over
de radio nog dat Russell niet genoeg vertraagde tijdens de virtual
safety car. "Russell had het voordeel van die pitstop onder de
virtual safety car en schoof op naar de derde plaats", analyseert
Brundle. "Maar Max Verstappen ging het hem zeker niet makkelijk
maken in de slotfase en klapte zelfs uit de school dat George niet
genoeg had afgeremd, toen ze langs de gele vlag reden. Red Bull
probeerde dit na de race nog te laten escaleren met een officieel
protest, maar de stewards wezen dat af door te zeggen: 'het protest
is afgewezen en ongefundeerd'."