Coronel: "Dan kan de titel voor Verstappen in de prullenbak worden geflikkerd"
Na een kwart van het Formule 1-seizoen 2025 kijkt Max Verstappen
tegen een achterstand van 32 punten aan in het strijd om de
wereldtitel bij de coureurs, terwijl Red Bull maar liefst 141
punten moet toegeven op McLaren in het constructeurskampioenschap.
Willen Verstappen en Red Bull de titelaspiraties levend houden, dan
zal het gat met het team uit Woking snel moeten worden gedicht, te
beginnen met een nieuwe update in Imola. In de nieuwste Formule
1-podcast van RacingNews365 wordt de volgende stelling voorgelegd
aan de heren Tom Coronel en Ruud Dimmers: bij een mislukte
Imola-update van Red Bull kan Max Verstappen zijn vijfde
wereldkampioenschap definitief vergeten. "In principe wel", aldus
Coronel. Daar kan Dimmers zich in vinden. "En dan gaat het ook over
de eventuele downgrade van McLaren in Barcelona." Dimmers vervolgt:
"Je hebt nu zes races in acht weken, dus je gaat een hele cruciale
fase in. Je hebt de eerste zes gehad. De achterstand is eigenlijk
onnodig groot geworden in de afgelopen Grand Prix, mede door de
sprintrace. Qua tempo zit je er heel ver achter, dus er moet wel
echt iets gebeuren. En het is wel een beetje zo'n nu of
nooit-moment." "Je moet in Imola zelf de stap zetten en dan moet
je hopen dat de remmende werking eigenlijk in Barcelona komt. Als
dat niet gebeurt... McLaren was zo dominant en is zo dominant onder
alle omstandigheden. Of het nu regent of droog is, en des te warmer
het wordt, des te beter het is voor die McLaren met de banden. Het
is wel heel lastig." 'Niets is veranderlijker dan F1' Coronel neemt
het vervolgens over. "Hoe dichtbij kan je komen?", zo stelt hij
zichzelf de meest belangrijke vraag vanuit het oogpunt van Red
Bull. "Het gaat dus twee kanten op. Red Bull zou wat dichterbij
moeten komen. En McLaren wordt, als we de verhalen moeten geloven,
iets geremd. En daar bedoelen we mee dat ze geremd worden vanwege
strengere regels rond de flexwings vanaf Barcelona." "Dit is dus
stap één, maar Barcelona zou de tweede stap moeten zijn. Is het
daar dan niet on-par , dat ze een beetje samen kunnen spelen, dan
kan je inderdaad het wereldkampioenschap een soortement van in de
prullenbak flikkeren. Maar er is niets veranderlijker dan de
Formule 1. We hebben het zelf gezien met Max, ook in de voorgaande
jaren... Hoe hij op de een of andere manier toch naar voren weet te
stormen, op de een of andere manier toch punten weet te pakken en
slim en constant weet te zijn." "En laat die twee McLarens elkaar
maar het leven zuur maken in wie de wereldkampioen kan worden. Wie
weet kan Max dan toch nog stiekem een klein beetje meedoen. Voor
hetzelfde geld vliegen ze er een keer vanaf en dan heb je de hele
achterstand qua punten weer ingelopen." Dimmers: "Je hebt die
structurele upgrade alleen wel nodig. McLaren is nu zó sterk. Je
moet blij zijn dat ze regelmatig foutjes maken en dat Max er
wereldrondjes uitperst in de kwalificatie, waardoor ze niet meteen
van de eerste startrij vertrekken. Dan kan je nog een beetje met de
ellebogen vechten. Miami was natuurlijk eigenlijk een kansloze
missie voor Max, maar hij zorgde wel voor het vermaak in de eerste
15 rondjes." "En toen was het ook helemaal klaar. Maar de rest, en
dat moeten we ook niet vergeten... McLaren zit gewoon op een hoog
niveau en Verstappen, Mercedes en Ferrari, met Ferrari nog wat
minder... Maar Verstappen en George Russell zitten daar eigenlijk
weer een beetje achter. Ik denk dat de rest eigenlijk dichter bij
elkaar zit dan... Ik denk dat McLaren in wezen een soort van RB19
heeft gebouwd, die altijd en overal goed gaat." Beluister hieronder
de volledige podcast!
tegen een achterstand van 32 punten aan in het strijd om de
wereldtitel bij de coureurs, terwijl Red Bull maar liefst 141
punten moet toegeven op McLaren in het constructeurskampioenschap.
Willen Verstappen en Red Bull de titelaspiraties levend houden, dan
zal het gat met het team uit Woking snel moeten worden gedicht, te
beginnen met een nieuwe update in Imola. In de nieuwste Formule
1-podcast van RacingNews365 wordt de volgende stelling voorgelegd
aan de heren Tom Coronel en Ruud Dimmers: bij een mislukte
Imola-update van Red Bull kan Max Verstappen zijn vijfde
wereldkampioenschap definitief vergeten. "In principe wel", aldus
Coronel. Daar kan Dimmers zich in vinden. "En dan gaat het ook over
de eventuele downgrade van McLaren in Barcelona." Dimmers vervolgt:
"Je hebt nu zes races in acht weken, dus je gaat een hele cruciale
fase in. Je hebt de eerste zes gehad. De achterstand is eigenlijk
onnodig groot geworden in de afgelopen Grand Prix, mede door de
sprintrace. Qua tempo zit je er heel ver achter, dus er moet wel
echt iets gebeuren. En het is wel een beetje zo'n nu of
nooit-moment." "Je moet in Imola zelf de stap zetten en dan moet
je hopen dat de remmende werking eigenlijk in Barcelona komt. Als
dat niet gebeurt... McLaren was zo dominant en is zo dominant onder
alle omstandigheden. Of het nu regent of droog is, en des te warmer
het wordt, des te beter het is voor die McLaren met de banden. Het
is wel heel lastig." 'Niets is veranderlijker dan F1' Coronel neemt
het vervolgens over. "Hoe dichtbij kan je komen?", zo stelt hij
zichzelf de meest belangrijke vraag vanuit het oogpunt van Red
Bull. "Het gaat dus twee kanten op. Red Bull zou wat dichterbij
moeten komen. En McLaren wordt, als we de verhalen moeten geloven,
iets geremd. En daar bedoelen we mee dat ze geremd worden vanwege
strengere regels rond de flexwings vanaf Barcelona." "Dit is dus
stap één, maar Barcelona zou de tweede stap moeten zijn. Is het
daar dan niet on-par , dat ze een beetje samen kunnen spelen, dan
kan je inderdaad het wereldkampioenschap een soortement van in de
prullenbak flikkeren. Maar er is niets veranderlijker dan de
Formule 1. We hebben het zelf gezien met Max, ook in de voorgaande
jaren... Hoe hij op de een of andere manier toch naar voren weet te
stormen, op de een of andere manier toch punten weet te pakken en
slim en constant weet te zijn." "En laat die twee McLarens elkaar
maar het leven zuur maken in wie de wereldkampioen kan worden. Wie
weet kan Max dan toch nog stiekem een klein beetje meedoen. Voor
hetzelfde geld vliegen ze er een keer vanaf en dan heb je de hele
achterstand qua punten weer ingelopen." Dimmers: "Je hebt die
structurele upgrade alleen wel nodig. McLaren is nu zó sterk. Je
moet blij zijn dat ze regelmatig foutjes maken en dat Max er
wereldrondjes uitperst in de kwalificatie, waardoor ze niet meteen
van de eerste startrij vertrekken. Dan kan je nog een beetje met de
ellebogen vechten. Miami was natuurlijk eigenlijk een kansloze
missie voor Max, maar hij zorgde wel voor het vermaak in de eerste
15 rondjes." "En toen was het ook helemaal klaar. Maar de rest, en
dat moeten we ook niet vergeten... McLaren zit gewoon op een hoog
niveau en Verstappen, Mercedes en Ferrari, met Ferrari nog wat
minder... Maar Verstappen en George Russell zitten daar eigenlijk
weer een beetje achter. Ik denk dat de rest eigenlijk dichter bij
elkaar zit dan... Ik denk dat McLaren in wezen een soort van RB19
heeft gebouwd, die altijd en overal goed gaat." Beluister hieronder
de volledige podcast!