Marko slaat steil achterover na test Verstappen: "Baanrecord met twee seconden verbroken"

Max Verstappen gaf vrijdag acte de présence op de Nurburgring door
een test af te werken in een Ferrari 296 GT3. Die test moest
eigenlijk geheim blijven en zodoende reed de Nederlander ook onder
een schuilnaam: Franz Hermann. Het werd echter al snel duidelijk
dat Verstappen achter het stuur zat. Hoe intensief heeft Helmut
Marko de test van zijn pupil eigenlijk gevolgd? "GT-racen is zijn
grote liefde en hij heeft zijn eigen team. Hij vertelde me dat hij
al na drie ronden een record met twee seconden had verbeterd. Hij
wist al zijn rondetijden en alles over de ophanging. Hij was nog
bijna meer met de details bezig dan met zijn Formule 1-auto", aldus
Marko bij Krone Zeitung . Als de Oostenrijkse krant stelt dat dat
iets zegt over zijn passie voor het racen, kan de Red Bull-adviseur
dan alleen maar beamen. "Absoluut. Hij runt een simraceteam en hij
wil nu een van zijn beste coureurs in een GT-auto zetten. Dat is
actieve promotie van jong talent. Want tegenwoordig kost een heel
seizoen in de kartsport een kwart miljoen euro. En wat kost de
uitrusting voor het simracen? Misschien 30 tot 50 duizend euro in
totaal. Max ontwikkelt ook software voor de simulatoren, die door
Formule 2- en Formule 3-teams worden gebruikt."

Top Headlines

Oudere Top Headlines