Details nieuwe Red Bull-update voor Verstappen onthuld
Na de introductie van een nieuwe vloer in Miami, vooral gekenmerkt
door nieuwe luchtgeleiders aan de onderkant, heeft Red Bull wederom
een update bij zich in Imola. Het dient als afsluiting van de
geplande ontwikkelingsfase vóór Spanje, waar de configuratie van de
RB21 ook zal veranderen. De regels voor flexibele voorvleugels gaan
dan op de schop, met kleine wijzigingen tot gevolg. In Imola
zullen de updates nog steeds voornamelijk te maken hebben met de
vloer. Het onderdeel krijgt een ander volume om de luchtstroom
beter te begeleiden én een nieuwe vorm van de Venturi-kanalen en de
rand. Bovendien zijn de onderkant en het achterste gedeelte van de
sidepods aangepast. Specifiek met betrekking tot de achtervleugel
wordt er gesproken over een andere vormgeving van de beam wing ,
ook al zal het onderdeel visueel min of meer dezelfde vorm
behouden. De centrale ronding van het profiel wordt wel gewijzigd.
Het idee achter de updates is om meer downforce te genereren, met
een verdeling die het vooral mogelijk maakt om de bandenslijtage
beter te beheersen. RacingNews365 heeft begrepen dat het team de
updates niet als definitieve oplossing voor de problemen van het
concept van de RB21 beschouwt. De problemen kunnen alleen
gedeeltelijk worden afgezwakt door de auto beter interpreteerbaar
te maken voor de coureurs. Dat geldt niet alleen voor Max
Verstappen, maar ook voor Yuki Tsunoda.
door nieuwe luchtgeleiders aan de onderkant, heeft Red Bull wederom
een update bij zich in Imola. Het dient als afsluiting van de
geplande ontwikkelingsfase vóór Spanje, waar de configuratie van de
RB21 ook zal veranderen. De regels voor flexibele voorvleugels gaan
dan op de schop, met kleine wijzigingen tot gevolg. In Imola
zullen de updates nog steeds voornamelijk te maken hebben met de
vloer. Het onderdeel krijgt een ander volume om de luchtstroom
beter te begeleiden én een nieuwe vorm van de Venturi-kanalen en de
rand. Bovendien zijn de onderkant en het achterste gedeelte van de
sidepods aangepast. Specifiek met betrekking tot de achtervleugel
wordt er gesproken over een andere vormgeving van de beam wing ,
ook al zal het onderdeel visueel min of meer dezelfde vorm
behouden. De centrale ronding van het profiel wordt wel gewijzigd.
Het idee achter de updates is om meer downforce te genereren, met
een verdeling die het vooral mogelijk maakt om de bandenslijtage
beter te beheersen. RacingNews365 heeft begrepen dat het team de
updates niet als definitieve oplossing voor de problemen van het
concept van de RB21 beschouwt. De problemen kunnen alleen
gedeeltelijk worden afgezwakt door de auto beter interpreteerbaar
te maken voor de coureurs. Dat geldt niet alleen voor Max
Verstappen, maar ook voor Yuki Tsunoda.