Indrukwekkende Verstappen blikt terug op recordtest
Afgelopen vrijdag verscheen ineens een Ferrari GT3 van
Verstappen.com Racing op de Nordschleife. De naam op de auto was
Franz Hermann, maar het ging toch echt om Max Verstappen. De
Nederlander reed en passant een ronderecord en blikt in Imola
gepassioneerd terug op zijn testdag. Verstappen had het duidelijk
naar zijn zin en profiteerde ook van zijn ervaring op de simulator.
"Heel veel", stelt Verstappen tegenover onder meer RacingNews365.
"Ik heb er duizenden rondjes gereden, dus toen ik er in het echt
kwam, ging het er meer om dat ik het gripniveau leerde kennen. Ook
het nieuwe asfalt op sommige plaatsen en het gripniveau van de
auto. En natuurlijk zijn er hier en daar wat muren aangepast. Het
belangrijkste is dat je precies weet waar je naartoe gaat en dat
wist ik al. Ik had ook veel plezier. Je bent aan het testen, dus je
bent toch altijd meer ontspannen." Het verkeer was goed te managen,
vervolgt Verstappen. "Het was een volle dag, maar het ging prima.
Het is niet de eerste keer voor me, aangezien je op de simulator
ook met langzamere auto's te maken hebt. Je moet je tijd nemen en
kijken waar je kan inhalen. Je wil ook niet te veel naast de ideale
lijn komen, dus het was leuk. Ik heb het naar mijn zin gehad." Zou
Verstappen het erg vinden om zijn licentie te halen door races te
rijden in langzamere auto's? "Langzamer is zeker ook gevaarlijker.
Je rijdt in een langzamere auto en bent afhankelijk van snellere
auto's. We spreken erover." Tot slot, kan Verstappen al een
indicatie geven wanneer we hem in actie zien tijdens de
24-uursrace? "Eerlijk, ik kan niet zeggen wanneer."
Verstappen.com Racing op de Nordschleife. De naam op de auto was
Franz Hermann, maar het ging toch echt om Max Verstappen. De
Nederlander reed en passant een ronderecord en blikt in Imola
gepassioneerd terug op zijn testdag. Verstappen had het duidelijk
naar zijn zin en profiteerde ook van zijn ervaring op de simulator.
"Heel veel", stelt Verstappen tegenover onder meer RacingNews365.
"Ik heb er duizenden rondjes gereden, dus toen ik er in het echt
kwam, ging het er meer om dat ik het gripniveau leerde kennen. Ook
het nieuwe asfalt op sommige plaatsen en het gripniveau van de
auto. En natuurlijk zijn er hier en daar wat muren aangepast. Het
belangrijkste is dat je precies weet waar je naartoe gaat en dat
wist ik al. Ik had ook veel plezier. Je bent aan het testen, dus je
bent toch altijd meer ontspannen." Het verkeer was goed te managen,
vervolgt Verstappen. "Het was een volle dag, maar het ging prima.
Het is niet de eerste keer voor me, aangezien je op de simulator
ook met langzamere auto's te maken hebt. Je moet je tijd nemen en
kijken waar je kan inhalen. Je wil ook niet te veel naast de ideale
lijn komen, dus het was leuk. Ik heb het naar mijn zin gehad." Zou
Verstappen het erg vinden om zijn licentie te halen door races te
rijden in langzamere auto's? "Langzamer is zeker ook gevaarlijker.
Je rijdt in een langzamere auto en bent afhankelijk van snellere
auto's. We spreken erover." Tot slot, kan Verstappen al een
indicatie geven wanneer we hem in actie zien tijdens de
24-uursrace? "Eerlijk, ik kan niet zeggen wanneer."