FIA-document geeft antwoord op prangend Red Bull update-vraagstuk

En dat FIA-document geeft aan dat er wel degelijk updates zijn. Er
wordt een drietal updates vermeld, maar misschien dat er ook
onderhuids nog het nodige is gebeurd wat Red Bull niet hoeft op te
geven omdat het onzichtbaar is. Red Bull heeft sowieso een nieuwe
engine cover meegenomen, overlopend in de sidepods. En net die
sidepods hebben nieuwe openingen gekregen, terwijl naar achteren
het bodywork anders is vormgegeven. Dit alles puur om de
aerodynamische efficiëntie van de auto te verbeteren. Bij de
achterwielophanging zijn de fairings (de opstaande schotten die
verticaal lopen aan de wielen) subtiel aangepast om de luchtstroom
naar binnen te optimaliseren voor meer aerodynamische efficiëntie.
Een derde en laatste opgegeven wijziging zit hem in de vormgeving
van het bodywork daar waar de ophanging aan chassis is bevestigd.
Het doel is om het geheel wat compacter te verpakken voor wederom
meer aerodynamisch gewin. Het gaat dus in alle gevallen met
performancegerichte updates. McLaren ondertussen zet er
voornamelijk circuitspecifieke updates tegenover die met name aan
de achterkant voor meer downforce moeten geven. Aston Martin spant
met het aantal updates de kroon. Het document maakt melding van
maar liefst zeven updates, goed voor met name een nieuwe halo,
nieuwe vloer en nieuwe verpakking van de achterkant van de auto.

Top Headlines

Oudere Top Headlines