Horner verklaart tegenvallende klassering Red Bull, handdoek reeds geworpen?
Christian Horner viert dit weekend samen Red Bull de 400ste Grand
Prix van het team. Een mooie mijlpaal, maar er zal pas echt een
groot feest volgen als dit weekend McLaren verslagen wordt: "Dat
zou een ongelooflijk resultaat en een ongelooflijke prestatie zijn.
Maar dat wordt heel, héél lastig", zo klinkt het voor de microfoon
van Sky Sports . Hij vervolgt: "Als we hier voor onze 400ste GP op
het podium staan, tekenen we daarvoor", zo zet hij opvallend laag
in voor een team dat mee wil strijden om het kampioenschap. In de
eerste vrije training zaten Max Verstappen en Yuki Tsunoda daar ook
nog de nodige plaatsen vandaan. Hoe kwam dat? "De baan evolueerde
razendsnel en ik denk dat we niet echt vrije ronden hebben kunnen
rijden, in ieder geval niet op die tweede set banden van Pirelli."
Aan de feedback van Max Verstappen over een weinig responsieve
achterkant maakt Horner geen woorden vuil, al zag hij wel dat
meerdere coureurs een beetje zoekende waren. Op de nieuwe zachte
C6-compund die we voor het eerst in Imola zien, maar ook op de
kerbstones. Zit daarin misschien nog een reden voor de achterstand?
"Deze auto's zijn vandaag de dag zó groot en ze houden er echt niet
van om over de kerbstones te hoppen (de Red Bull sinds vorig jaar
al helemaal niet, red.). Ze kunnen de kerbstones niet echt meer
aanvallen, omdat ze zo afhankelijk zijn van de downforce (die door
de kerbstones vanwege de airflow onder de auto verstoord wordt,
red.). Natuurlijk, we hebben kerbstones op andere circuits, maar
niet zo uniek als deze."
Prix van het team. Een mooie mijlpaal, maar er zal pas echt een
groot feest volgen als dit weekend McLaren verslagen wordt: "Dat
zou een ongelooflijk resultaat en een ongelooflijke prestatie zijn.
Maar dat wordt heel, héél lastig", zo klinkt het voor de microfoon
van Sky Sports . Hij vervolgt: "Als we hier voor onze 400ste GP op
het podium staan, tekenen we daarvoor", zo zet hij opvallend laag
in voor een team dat mee wil strijden om het kampioenschap. In de
eerste vrije training zaten Max Verstappen en Yuki Tsunoda daar ook
nog de nodige plaatsen vandaan. Hoe kwam dat? "De baan evolueerde
razendsnel en ik denk dat we niet echt vrije ronden hebben kunnen
rijden, in ieder geval niet op die tweede set banden van Pirelli."
Aan de feedback van Max Verstappen over een weinig responsieve
achterkant maakt Horner geen woorden vuil, al zag hij wel dat
meerdere coureurs een beetje zoekende waren. Op de nieuwe zachte
C6-compund die we voor het eerst in Imola zien, maar ook op de
kerbstones. Zit daarin misschien nog een reden voor de achterstand?
"Deze auto's zijn vandaag de dag zó groot en ze houden er echt niet
van om over de kerbstones te hoppen (de Red Bull sinds vorig jaar
al helemaal niet, red.). Ze kunnen de kerbstones niet echt meer
aanvallen, omdat ze zo afhankelijk zijn van de downforce (die door
de kerbstones vanwege de airflow onder de auto verstoord wordt,
red.). Natuurlijk, we hebben kerbstones op andere circuits, maar
niet zo uniek als deze."