Glock stipt achilleshiel Red Bull aan: "Wij zien ook de boosheid van Verstappen"
De eerste vrije training in Imola verliep nog niet naar wens voor
Max Verstappen en Red Bull. De Nederlander worstelde met zijn
geüpdatete auto, eindigde op de zevende plaats en sloeg zelfs even
op het stuur. Voormalig Formule 1-coureur Timo Glock weet wel waar
het fout gaat voor Red Bull. Hij wijst naar de verouderde
windtunnel. "Nerveus, heel erg nerveus", zo omschrijft Glock bij
Sky DE het gedrag van de auto. "Ik denk dat het radiobericht en een
paar andere dingen veelzeggend zijn. Ze zijn niet op de gewenste
weg met de updates. Max stond op het punt om aan een ronde te
beginnen en wilde momentum meenemen in de laatste bocht. Hij krijgt
dan echter onbalans in de auto en daarna volgt er een reactie op
het stuur. Max maakt zich boos en dat zien wij ook." Glock weet
echter wel waar het misgaat. "Er zullen meer hoofdbrekens zijn. We
weten wel dat Red Bull het altijd weer voor elkaar krijgt en
Verstappen ook. Het probleem is dat je begint met wat de windtunnel
en data je vertellen. Je moet je realiseren dat de windtunnel
blijkbaar andere resultaten levert dan wat er in de werkelijkheid
gebeurt. Dat is het grote probleem waar Red Bull gewoon mee
worstelt. Ze blijven nieuwe onderdelen brengen waarvan je zegt:
'oké, het gaat deze kant op'. Dan schroef je het op de auto en gaat
het precies de andere kant op."
Max Verstappen en Red Bull. De Nederlander worstelde met zijn
geüpdatete auto, eindigde op de zevende plaats en sloeg zelfs even
op het stuur. Voormalig Formule 1-coureur Timo Glock weet wel waar
het fout gaat voor Red Bull. Hij wijst naar de verouderde
windtunnel. "Nerveus, heel erg nerveus", zo omschrijft Glock bij
Sky DE het gedrag van de auto. "Ik denk dat het radiobericht en een
paar andere dingen veelzeggend zijn. Ze zijn niet op de gewenste
weg met de updates. Max stond op het punt om aan een ronde te
beginnen en wilde momentum meenemen in de laatste bocht. Hij krijgt
dan echter onbalans in de auto en daarna volgt er een reactie op
het stuur. Max maakt zich boos en dat zien wij ook." Glock weet
echter wel waar het misgaat. "Er zullen meer hoofdbrekens zijn. We
weten wel dat Red Bull het altijd weer voor elkaar krijgt en
Verstappen ook. Het probleem is dat je begint met wat de windtunnel
en data je vertellen. Je moet je realiseren dat de windtunnel
blijkbaar andere resultaten levert dan wat er in de werkelijkheid
gebeurt. Dat is het grote probleem waar Red Bull gewoon mee
worstelt. Ze blijven nieuwe onderdelen brengen waarvan je zegt:
'oké, het gaat deze kant op'. Dan schroef je het op de auto en gaat
het precies de andere kant op."