Verstappen kijkt tegen grote achterstand aan in tweede training Imola
Nadat de eerste vrije training in Imola eindigde met een rode vlag,
wilden de coureurs schijnbaar meteen iets inhalen. In de eerste
minuten werden meteen snelle rondes gezet, waarbij Max Verstappen
als zevende in de rangorde terecht kwam. De grote verrassing kwam
van Williams, waar de twee coureurs op slechts één tiende
achterstand op Lando Norris stonden, wat goed genoeg was voor P2 en
P3. Maar bij het halfuur punt was de normale orde weer grotendeels
hersteld. Norris stond op de tweede plaats met teamgenoot Oscar
Piastri voor zich, George Russell en Max Verstappen verder in de
top vijf met daar vlak achter de Ferrari van Charles Leclerc. De
vreemde eend in de bijt: Pierre Gasly, die zijn Alpine knap op P3
wist te zetten. Verstappen en Leclerc mochten dan misschien wel op
vijf en zes staan, maar gelukkig waren ze niet. De beide coureurs
klaagden over de werking van hun remmen, en ook in de andere
Ferrari had Lewis Hamilton de nodige zorgen over zijn remmen. Met
het passeren van het eerste half uur begon ook het deel van de
training waarin longruns werden gereden. Kersverse Alpine-coureur
Franco Colapinto besloot schijnbaar om ook alvast te oefenen met
het racen, want tijdens een reeks bochten koos hij ervoor om een
verdedigende lijn te volgen zodat Norris er niet langs kon. Even
later werd hetzelfde spelletje gespeeld met Verstappen. Met nog
zeven minuten op de klok stond Isack Hadjar ineens tegen de
boarding langs het circuit. De Fransman wist op knappe wijze de
auto heel te houden en begon nog even terug te rijden uit de
grindbak. Maar terwijl hij wachtte op een goed moment om de baan
weer op te rijden, kwam zijn wiel vast te zitten en was het toch
nog einde verhaal. De tweede rode vlag van de dag werd gezwaaid en
daarmee veranderde er definitief niets meer aan de tijden.
Verstappen kijkt na de tweede training weer tegen een gat van 0.4
seconden naar de McLarens aan. Nou is het dit jaar wel vaker
gebeurd dat er op vrijdag een groot gat bestaat tussen Verstappen
en de McLaren-coureurs, waarna hij op zaterdag en zondag dan toch
in de voorhoede meedoet. Het valt te bezien of dat nu weer gaat
gebeuren.
wilden de coureurs schijnbaar meteen iets inhalen. In de eerste
minuten werden meteen snelle rondes gezet, waarbij Max Verstappen
als zevende in de rangorde terecht kwam. De grote verrassing kwam
van Williams, waar de twee coureurs op slechts één tiende
achterstand op Lando Norris stonden, wat goed genoeg was voor P2 en
P3. Maar bij het halfuur punt was de normale orde weer grotendeels
hersteld. Norris stond op de tweede plaats met teamgenoot Oscar
Piastri voor zich, George Russell en Max Verstappen verder in de
top vijf met daar vlak achter de Ferrari van Charles Leclerc. De
vreemde eend in de bijt: Pierre Gasly, die zijn Alpine knap op P3
wist te zetten. Verstappen en Leclerc mochten dan misschien wel op
vijf en zes staan, maar gelukkig waren ze niet. De beide coureurs
klaagden over de werking van hun remmen, en ook in de andere
Ferrari had Lewis Hamilton de nodige zorgen over zijn remmen. Met
het passeren van het eerste half uur begon ook het deel van de
training waarin longruns werden gereden. Kersverse Alpine-coureur
Franco Colapinto besloot schijnbaar om ook alvast te oefenen met
het racen, want tijdens een reeks bochten koos hij ervoor om een
verdedigende lijn te volgen zodat Norris er niet langs kon. Even
later werd hetzelfde spelletje gespeeld met Verstappen. Met nog
zeven minuten op de klok stond Isack Hadjar ineens tegen de
boarding langs het circuit. De Fransman wist op knappe wijze de
auto heel te houden en begon nog even terug te rijden uit de
grindbak. Maar terwijl hij wachtte op een goed moment om de baan
weer op te rijden, kwam zijn wiel vast te zitten en was het toch
nog einde verhaal. De tweede rode vlag van de dag werd gezwaaid en
daarmee veranderde er definitief niets meer aan de tijden.
Verstappen kijkt na de tweede training weer tegen een gat van 0.4
seconden naar de McLarens aan. Nou is het dit jaar wel vaker
gebeurd dat er op vrijdag een groot gat bestaat tussen Verstappen
en de McLaren-coureurs, waarna hij op zaterdag en zondag dan toch
in de voorhoede meedoet. Het valt te bezien of dat nu weer gaat
gebeuren.