Marko houdt hoop op magie Verstappen: "Dan kan het misschien"
P7 en P5 voor Max Verstappen, terwijl Yuki Tsunoda genoegen moest
nemen met P16 en P8. Red Bull Racing zit er nog niet zo goed bij
als ze zelf waarschijnlijk hadden gehoopt op de vrijdag in Imola,
zeker in vergelijking met het dominante McLaren. Helmut Marko trekt
dan ook een duidelijke conclusie. "De gebruikelijke superioriteit
van McLaren is duidelijk te zien. Vier tienden op dit circuit is
heel, heel veel. We hebben misschien nog details in de setup
zitten, waardoor we de auto iets minder nerveus kunnen maken. Maar
in principe is McLaren nog steeds superieur", zo vertelt Marko
tegenover onder meer RacingNews365. Als er vervolgens aan de
Oostenrijker wordt voorgelegd dat Verstappen dit seizoen op de
zaterdag dan toch nog weleens pole pakte, reageert hij als volgt.
"Op dit moment zitten we te ver weg. We hebben dus wat
veranderingen aangebracht. Als we erin slagen om ze op de zaterdag
beter te laten werken, dan kan het misschien. Maar in de race,
zoals we weer hebben gezien, is McLaren een klasse apart." En hoe
kijkt de Oostenrijkse adviseur naar de longruns? "De bandenslijtage
was anders. Ik weet ook niet of iedereen evenveel brandstof
gebruikte. Wij reden met onze gebruikelijke hoeveelheid brandstof,
maar het lijkt erop dat anderen minder bij zich hadden. Wat de
longruns betreft was het niet zo drastisch."
nemen met P16 en P8. Red Bull Racing zit er nog niet zo goed bij
als ze zelf waarschijnlijk hadden gehoopt op de vrijdag in Imola,
zeker in vergelijking met het dominante McLaren. Helmut Marko trekt
dan ook een duidelijke conclusie. "De gebruikelijke superioriteit
van McLaren is duidelijk te zien. Vier tienden op dit circuit is
heel, heel veel. We hebben misschien nog details in de setup
zitten, waardoor we de auto iets minder nerveus kunnen maken. Maar
in principe is McLaren nog steeds superieur", zo vertelt Marko
tegenover onder meer RacingNews365. Als er vervolgens aan de
Oostenrijker wordt voorgelegd dat Verstappen dit seizoen op de
zaterdag dan toch nog weleens pole pakte, reageert hij als volgt.
"Op dit moment zitten we te ver weg. We hebben dus wat
veranderingen aangebracht. Als we erin slagen om ze op de zaterdag
beter te laten werken, dan kan het misschien. Maar in de race,
zoals we weer hebben gezien, is McLaren een klasse apart." En hoe
kijkt de Oostenrijkse adviseur naar de longruns? "De bandenslijtage
was anders. Ik weet ook niet of iedereen evenveel brandstof
gebruikte. Wij reden met onze gebruikelijke hoeveelheid brandstof,
maar het lijkt erop dat anderen minder bij zich hadden. Wat de
longruns betreft was het niet zo drastisch."