Hoe de nieuwste update Red Bull moet helpen in de jacht op McLaren

Red Bull heeft de ingreep aan de RB21, die in drie stappen is
uitgevoerd en begon in Saoedi-Arabië, afgerond. In wezen zijn in
Imola de inlaten van de radiatoren van de sidepods gewijzigd, maar
bovenal is de engine cover volledig opnieuw geprofileerd. In de
praktijk is deze nu veel slanker vergeleken met de vorige versie,
terwijl het onderste deel in direct verband lijkt te staan met de
grote kromming van het chassis boven de sidepods. Hiermee is de
ingreep afgerond die in Jeddah bestond uit het opnieuw intern
'verpakken' van de radiatoren. De inlaten zijn op het niveau van de
verticale inlaten gewijzigd, met een vergroting van de doorsnede in
het onderste en bovenste deel van de verticale sleuf. Bovendien is
de doorsnede van de horizontale inlaat gewijzigd door deze te
vergroten. Deze wijzigingen hebben, zoals gezegd, een algehele
herprofilering van de engine cover mogelijk gemaakt om zo meer
downforce te genereren met het bodywork van de auto. Daardoor is er
minder behoefte aan vleugels met een grotere invalshoek.

Top Headlines

Oudere Top Headlines