Verstappen velt eerste oordeel over Red Bull-upgrade
Max Verstappen streed ook in Imola weer mee voor poleposition, maar
werd nipt afgetroefd en moest zijn meerdere erkennen in Oscar
Piastri. Met een verschil van 34 duizendsten moest Verstappen
genoegen nemen met P2, al is de Nederlander daar niet geheel
ontevreden over. Na alle upgrades van de afgelopen tijd, waaronder
één die werd geïntroduceerd in Imola, lijkt er eindelijk sprake te
zijn van vooruitgang bij Red Bull. Verstappen komt daarom ook met
een positieve conclusie: dit is het beste gevoel dat hij tot dusver
heeft gehad in de auto. "Ja, absoluut. Het ziet er natuurlijk best
wel anders uit. Ik denk dat het qua rondetijd niet zo heel veel
oplevert, in vergelijking met de fysieke verschillen die je ziet.
Maar ik denk dat we met de afstelling wel een stap vooruit hebben
gezet." De conclusie van Verstappen is dus duidelijk, maar helaas
voor de Nederlander is het niet alleen maar rozengeur en
maneschijn. "De balans van de auto is nu beter, maar bandenslijtage
is wel een ander verhaal. Als de banden te warm worden, worden ze
te warm. Het zal nu wel wat beter gaan, maar ik denk niet dat we
McLaren echt aan kunnen vallen. Puur omdat zij minder last hebben
van de oververhitting van de banden."
werd nipt afgetroefd en moest zijn meerdere erkennen in Oscar
Piastri. Met een verschil van 34 duizendsten moest Verstappen
genoegen nemen met P2, al is de Nederlander daar niet geheel
ontevreden over. Na alle upgrades van de afgelopen tijd, waaronder
één die werd geïntroduceerd in Imola, lijkt er eindelijk sprake te
zijn van vooruitgang bij Red Bull. Verstappen komt daarom ook met
een positieve conclusie: dit is het beste gevoel dat hij tot dusver
heeft gehad in de auto. "Ja, absoluut. Het ziet er natuurlijk best
wel anders uit. Ik denk dat het qua rondetijd niet zo heel veel
oplevert, in vergelijking met de fysieke verschillen die je ziet.
Maar ik denk dat we met de afstelling wel een stap vooruit hebben
gezet." De conclusie van Verstappen is dus duidelijk, maar helaas
voor de Nederlander is het niet alleen maar rozengeur en
maneschijn. "De balans van de auto is nu beter, maar bandenslijtage
is wel een ander verhaal. Als de banden te warm worden, worden ze
te warm. Het zal nu wel wat beter gaan, maar ik denk niet dat we
McLaren echt aan kunnen vallen. Puur omdat zij minder last hebben
van de oververhitting van de banden."