FIA komt met nieuwe richtlijnen, McLaren ontkent aanpassingen
Max Verstappen won op vrij dominante wijze de Grand Prix van
Emilia-Romagna en doorbrak zo de hegemonie van McLaren. Het team
uit Woking gaf na afloop ruiterlijk toe dat ze redelijk verrast
waren door de snelheid van Red Bull, waarna er sinds maandagavond
een nieuw verhaal rondgaat in de paddock. De FIA stuurde voor het
raceweekend in Imola namelijk nieuwe technical directives naar de
teams, zo heeft RacingNews365 begrepen na berichtgeving van
nationale en internationale media. De nieuwe richtlijnen waren in
ieder geval van invloed op de behandeling van banden en het
bodywork voor de wielen. Het roept vragen op of McLaren wellicht
geraakt zou zijn, aangezien recent duidelijk werd dat het team een
trucje in de remtrommels gebruikt om de bandentemperatuur beter
onder controle te houden. Warmtecamera's van onder andere Red Bull
zouden hebben ontdekt dat de temperatuur bij de remtrommels
aanzienlijk lager zou liggen. McLaren ontkent echter dat ze iets
hebben moeten wijzigen en dat het van invloed was op de pikorde.
Technical directives van de FIA moeten mazen in de wet voorkomen.
F1-teams zoeken de randjes van de reglementen op en de mondiale
autosportbond probeert middels technical directives zaken te
verduidelijken. In Spanje worden bijvoorbeeld ook de richtlijnen
rond flexibele voorvleugels aangescherpt middels eenzelfde
document. Dan mogen de vleugels minder doorbuigen.
Emilia-Romagna en doorbrak zo de hegemonie van McLaren. Het team
uit Woking gaf na afloop ruiterlijk toe dat ze redelijk verrast
waren door de snelheid van Red Bull, waarna er sinds maandagavond
een nieuw verhaal rondgaat in de paddock. De FIA stuurde voor het
raceweekend in Imola namelijk nieuwe technical directives naar de
teams, zo heeft RacingNews365 begrepen na berichtgeving van
nationale en internationale media. De nieuwe richtlijnen waren in
ieder geval van invloed op de behandeling van banden en het
bodywork voor de wielen. Het roept vragen op of McLaren wellicht
geraakt zou zijn, aangezien recent duidelijk werd dat het team een
trucje in de remtrommels gebruikt om de bandentemperatuur beter
onder controle te houden. Warmtecamera's van onder andere Red Bull
zouden hebben ontdekt dat de temperatuur bij de remtrommels
aanzienlijk lager zou liggen. McLaren ontkent echter dat ze iets
hebben moeten wijzigen en dat het van invloed was op de pikorde.
Technical directives van de FIA moeten mazen in de wet voorkomen.
F1-teams zoeken de randjes van de reglementen op en de mondiale
autosportbond probeert middels technical directives zaken te
verduidelijken. In Spanje worden bijvoorbeeld ook de richtlijnen
rond flexibele voorvleugels aangescherpt middels eenzelfde
document. Dan mogen de vleugels minder doorbuigen.