Villeneuve: "Als ik Tsunoda was, zou ik me zorgen gaan maken"
In de trainingen in Imola deed Isack Hadjar goede zaken. In de
eerste training zette hij nog de negentiende tijd neer, maar in de
andere twee was hij goed voor P7. Het is een voortzetting van een
erg sterk debuutseizoen van de Racing Bulls-coureur. Tweemaal
eindigde hij al in de punten en twee keer ging hij als elfde over
de streep, net buiten de punten. Het enige echt negatieve puntje
was de eerste race, in Australië: Hadjar crashte in de
formatieronde en kon geen deelnemen aan de race. Jacques
Villeneuve, de kampioen van 1997, is dan ook enorm onder de indruk
van Hadjar, zo vertelt hij bij Sky Sports . "Melbourne had
psychologisch erg zwaar kunnen zijn, maar hij hield zijn rug recht
en ging gewoon door. Hij had er de volgende race al niet zo veel
last van. Hij lijkt goed in het team te liggen, hij snapt de auto,
het lukt hem om die auto in een window te krijgen waarin hij goed
kan rijden, want hij lijkt het haast beter te doen dan de auto
toestaat. Hij weet de juiste afstelling te vinden, waardoor het
comfortabeler is voor hem. Als ik Yuki Tsunoda was, dan zou ik me
nu zorgen maken." Daarmee doelt Villeneuve op het feit dat Tsunoda
in zijn eerste vier races voor Red Bull het weliswaar beter doet
dan voorganger Liam Lawson, maar nog steeds erg ver achter ligt op
teamgenoot Max Verstappen. Sinds Tsunoda naar Red Bull is gegaan,
heeft hij zes punten gescoord. In diezelfde tijd heeft Hadjar vijf
punten gescoord. "Vergeet niet dat Tsunoda daar alleen maar zit
vanwege Honda", beweert Villeneuve. "Ze zetten hem vorig jaar niet
in het hoofdteam omdat ze Tsunoda eigenlijk niet wilden. Maar ze
hadden geen keus omdat Lawson niet goed genoeg was, en ze waren
bang dat Hadjar nog te jong was. Maar hij bewijst nu dat hij er
misschien wel klaar voor is."
eerste training zette hij nog de negentiende tijd neer, maar in de
andere twee was hij goed voor P7. Het is een voortzetting van een
erg sterk debuutseizoen van de Racing Bulls-coureur. Tweemaal
eindigde hij al in de punten en twee keer ging hij als elfde over
de streep, net buiten de punten. Het enige echt negatieve puntje
was de eerste race, in Australië: Hadjar crashte in de
formatieronde en kon geen deelnemen aan de race. Jacques
Villeneuve, de kampioen van 1997, is dan ook enorm onder de indruk
van Hadjar, zo vertelt hij bij Sky Sports . "Melbourne had
psychologisch erg zwaar kunnen zijn, maar hij hield zijn rug recht
en ging gewoon door. Hij had er de volgende race al niet zo veel
last van. Hij lijkt goed in het team te liggen, hij snapt de auto,
het lukt hem om die auto in een window te krijgen waarin hij goed
kan rijden, want hij lijkt het haast beter te doen dan de auto
toestaat. Hij weet de juiste afstelling te vinden, waardoor het
comfortabeler is voor hem. Als ik Yuki Tsunoda was, dan zou ik me
nu zorgen maken." Daarmee doelt Villeneuve op het feit dat Tsunoda
in zijn eerste vier races voor Red Bull het weliswaar beter doet
dan voorganger Liam Lawson, maar nog steeds erg ver achter ligt op
teamgenoot Max Verstappen. Sinds Tsunoda naar Red Bull is gegaan,
heeft hij zes punten gescoord. In diezelfde tijd heeft Hadjar vijf
punten gescoord. "Vergeet niet dat Tsunoda daar alleen maar zit
vanwege Honda", beweert Villeneuve. "Ze zetten hem vorig jaar niet
in het hoofdteam omdat ze Tsunoda eigenlijk niet wilden. Maar ze
hadden geen keus omdat Lawson niet goed genoeg was, en ze waren
bang dat Hadjar nog te jong was. Maar hij bewijst nu dat hij er
misschien wel klaar voor is."