Verstappen reageert op achilleshiel Red Bull: "We doen het niet expres!"
Het is inmiddels een bekend beeld: Red Bull dat worstelt op vrijdag
en later in het weekend een gooi naar de zege kan doen. Ook in
Imola was dat het geval, toen Verstappen zelfs gefrustreerd op zijn
stuur sloeg tijdens de trainingen. Een dag later greep hij echter
nipt naast pole, waarna hij met een geweldige inhaalactie op Oscar
Piastri de basis legde voor zijn tweede zege van het seizoen. Maar
hoe komt het toch dat Red Bull zoveel moeite heeft op vrijdag en
dat eigenlijk de achilleshiel van het team is geworden? "Ik wens
dat ik wist waarom de vrijdagen niet altijd geweldig verlopen, maar
we doen het niet expres", vertelt Verstappen tegenover onder meer
RacingNews365. "Ik zweer het! Het is een beetje moeilijk geweest om
de auto in de juiste window te krijgen. Ik denk wel dat we heel
veel geleerd hebben in Imola, zeker qua wat we van de auto willen.
Het is echter niet altijd makkelijk om het eruit te halen, ook met
betrekking tot een stratencircuit (in Monaco red.) in vergelijking
met Imola. Toch was het een nuttige les." Verstappen en Red Bull
vonden namelijk iets dat hem in staat stelde om de zege te pakken.
"Het gaf me zeker ook meer vertrouwen om te pushen. We doen veel
simulatorwerk met de coureurs. We communiceren over wat we willen
van de auto en wat we nodig hebben van de auto. Helaas denk ik dat
onze auto de afgelopen anderhalf a twee jaar in een smal window
heeft geopereerd. Zodra je naar links of rechts afslaat, is de auto
moeilijk om mee te rijden. En dat vertaalt zich dan ook naar soms
een slechte vrijdag." Toch heeft Red Bull ook een belangrijk wapen,
weet Verstappen. "Gelukkig is het team vrij goed in het analyseren
van veel dingen en de juiste beslissingen nemen voor de volgende
dag. Meestal verbeteren we de situatie. Het is zeker een stuk beter
geworden."
en later in het weekend een gooi naar de zege kan doen. Ook in
Imola was dat het geval, toen Verstappen zelfs gefrustreerd op zijn
stuur sloeg tijdens de trainingen. Een dag later greep hij echter
nipt naast pole, waarna hij met een geweldige inhaalactie op Oscar
Piastri de basis legde voor zijn tweede zege van het seizoen. Maar
hoe komt het toch dat Red Bull zoveel moeite heeft op vrijdag en
dat eigenlijk de achilleshiel van het team is geworden? "Ik wens
dat ik wist waarom de vrijdagen niet altijd geweldig verlopen, maar
we doen het niet expres", vertelt Verstappen tegenover onder meer
RacingNews365. "Ik zweer het! Het is een beetje moeilijk geweest om
de auto in de juiste window te krijgen. Ik denk wel dat we heel
veel geleerd hebben in Imola, zeker qua wat we van de auto willen.
Het is echter niet altijd makkelijk om het eruit te halen, ook met
betrekking tot een stratencircuit (in Monaco red.) in vergelijking
met Imola. Toch was het een nuttige les." Verstappen en Red Bull
vonden namelijk iets dat hem in staat stelde om de zege te pakken.
"Het gaf me zeker ook meer vertrouwen om te pushen. We doen veel
simulatorwerk met de coureurs. We communiceren over wat we willen
van de auto en wat we nodig hebben van de auto. Helaas denk ik dat
onze auto de afgelopen anderhalf a twee jaar in een smal window
heeft geopereerd. Zodra je naar links of rechts afslaat, is de auto
moeilijk om mee te rijden. En dat vertaalt zich dan ook naar soms
een slechte vrijdag." Toch heeft Red Bull ook een belangrijk wapen,
weet Verstappen. "Gelukkig is het team vrij goed in het analyseren
van veel dingen en de juiste beslissingen nemen voor de volgende
dag. Meestal verbeteren we de situatie. Het is zeker een stuk beter
geworden."