Marko zet streep door twee F1-teams: "Realistisch gezien een seconde achter"
Zowel Ferrari als Mercedes hebben recent upgrades geïntroduceerd,
maar kampen nog steeds met significante problemen. Ferrari toont
een opvallend contrast in hun prestaties - zwak in de kwalificatie,
maar sterker in de race. Desondanks is het gat naar de koploper
aanzienlijk: "Realistisch gezien zaten ze één seconde per ronde
achter Max", zo oordeelt Helmut Marko in gesprek met Sport.de . Bij
Mercedes zien we het tegenovergestelde beeld. Het team presteert
sterk in de kwalificatie, met name bij het strategische gebruik van
de medium-banden. Echter, tijdens de races vallen ze ver terug door
overmatige bandenslijtage. De huidige situatie laat weinig ruimte
voor twijfel over wie momenteel de grootste concurrent is. "Zolang
onze concurrenten hun problemen niet onder controle krijgen, is
alleen McLaren onze tegenstander," luidt de analyse. Red Bull
Racing en Verstappen lijken beter om te kunnen gaan met de
uitdagingen: "Wij hadden dezelfde problemen niet in deze mate en
natuurlijk Max, die over deze problemen heen kan rijden." De
aankomende race in Barcelona zou cruciaal kunnen zijn voor het
verdere verloop van het seizoen. "Laten we Barcelona afwachten: dat
zou de beslissende race moeten zijn als er een verandering komt" in
de krachtsverhoudingen tussen de teams. Deze race zou kunnen
bepalen of het seizoen zich ontwikkelt tot meer dan alleen een
strijd tussen Verstappen en McLaren.
maar kampen nog steeds met significante problemen. Ferrari toont
een opvallend contrast in hun prestaties - zwak in de kwalificatie,
maar sterker in de race. Desondanks is het gat naar de koploper
aanzienlijk: "Realistisch gezien zaten ze één seconde per ronde
achter Max", zo oordeelt Helmut Marko in gesprek met Sport.de . Bij
Mercedes zien we het tegenovergestelde beeld. Het team presteert
sterk in de kwalificatie, met name bij het strategische gebruik van
de medium-banden. Echter, tijdens de races vallen ze ver terug door
overmatige bandenslijtage. De huidige situatie laat weinig ruimte
voor twijfel over wie momenteel de grootste concurrent is. "Zolang
onze concurrenten hun problemen niet onder controle krijgen, is
alleen McLaren onze tegenstander," luidt de analyse. Red Bull
Racing en Verstappen lijken beter om te kunnen gaan met de
uitdagingen: "Wij hadden dezelfde problemen niet in deze mate en
natuurlijk Max, die over deze problemen heen kan rijden." De
aankomende race in Barcelona zou cruciaal kunnen zijn voor het
verdere verloop van het seizoen. "Laten we Barcelona afwachten: dat
zou de beslissende race moeten zijn als er een verandering komt" in
de krachtsverhoudingen tussen de teams. Deze race zou kunnen
bepalen of het seizoen zich ontwikkelt tot meer dan alleen een
strijd tussen Verstappen en McLaren.